کد خبر: 246109
|
۱۳۹۷/۰۸/۲۸ ۱۱:۴۷:۰۰
| |

رییس اداره بیولوژیک سازمان غذا و دارو مطرح کرد:

گزارشی از کمبود واکسن «آنفلوآنزا» نداشته‌ایم

رئیس اداره بیولوژیک سازمان غذا و دارو با اشاره به اینکه طی روزهای گذشته گزارشی در زمینه کمبود واکسن آنفلوانزا به بخش تأمین داروی سازمان ارسال نشده است، گفت: تزریق این واکسن برای همه مردم جامعه توصیه نمی‌شود.

گزارشی از کمبود واکسن «آنفلوآنزا» نداشته‌ایم
کد خبر: 246109
|
۱۳۹۷/۰۸/۲۸ ۱۱:۴۷:۰۰

اعتمادآنلاین| علی واشقانی فراهانی، رئیس اداره بیولوژیک سازمان غذا و دارو در رابطه با موجودی واکسن آنفلوانزا در کشور توضیح داد: گزارش‌های کمبود دارویی و واکسن توسط دانشگاه‌های علوم پزشکی به بخش تأمین سازمان غذا و دارو اطلاع داده می‌شود و در صورت وجود هر گونه کمبود دارویی بلافاصله توسط کارشناسان این حوزه پیگیری‌های لازم انجام خواهد شد.

وی افزود: طی روزهای گذشته گزارشی در زمینه کمبود واکسن آنفلوانزا به بخش تأمین داروی سازمان ارسال نشده است.

رئیس اداره بیولوژیک سازمان غذا و دارو ادامه داد: زمانی که مراجعه برای دریافت دارویی به داروخانه‌ها افزایش پیدا می‌کند، در صورت کمبود آن دارو، داروخانه مشکل را با دانشگاه علوم پزشکی شهر موردنظر در میان می‌گذارد و سپس گزارش‌ها جمع‌آوری شده و به سازمان غذا و دارو ارسال می‌شود. همچنین مردم می‌توانند از طریق سامانه 1490 وزارت بهداشت گزارش عوارض دارویی و کمبود داروها را با کارشناسان سازمان غذا و دارو در میان بگذارند.

واشقانی تصریح کرد: زمان دریافت واکسن آنفلوانزا از اواسط شهریور ماه تا اواخر مهر ماه است که گروه‌هایی که نیازمند این واکسن هستند و تزریق آن برایشان ضروری است در این بازه زمانی واکسن مورد نیاز خود را بدون هیچ مشکلی دریافت کرده‌اند.

وی با بیان اینکه حدود دو تا سه هفته طول می‌کشد تا بدن فرد بیمار به سطح ایمنی مناسب برسد، توضیح داد: در مواقعی با شروع فصل سرما تقاضای واکسن آنفلوانزا افزایش پیدا می‌کند اما توجه داشته باشید که تزریق این واکسن برای همه مردم جامعه توصیه نمی‌شود.

رئیس اداره بیولوژیک سازمان غذا و دارو با اشاره به مشکلات به وجود آمده در زمینه تهیه داروها به وسیله تحریم‌ها اضافه کرد: مقامات آمریکایی اعلام کرده‌اند که تحریم‌های دارویی در کار نخواهد بود اما با مشکلاتی که در مبادلات مالی به وجود آمده واردات و تأمین دارو با دشواری مواجه شده که کارشناسان ما به صورت شبانه روزی تمام تلاش خود را برای تأمین داروی موردنیاز مردم انجام می‌دهند.

واشقانی در پایان گفت: بخش عمده واکسن‌های ضروری مورد نیاز مردم در کشور تولید و تأمین می‌شود، همچنین کارهای تحقیقاتی برای تولید واکسن آنفلوانزا در حال انجام است که امیدواریم در آینده‌ای نزدیک بتوانیم این واکسن را تولید کنیم.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها