اکبر فلاح پیشکسوت کشتی ایران در گفت‌و‌گو با اعتمادآنلاین:

امیدوارم بنا و محمدی بتوانند در کشتی موفق باشند/ مربیان تیم ملی اشتباه‌های گذشته را تکرار نکنند/ بی‌توجهی به پشتوانه‌سازی نقطه ضعف کشتی ایران بود

اکبر فلاح عدم پشتوانه‌سازی در تیم‌های ملی کشتی را یکی از ضعف‌های گذشته این مربیان عنوان کرد و گفت: یکی از مهم‌ترین نقاط ضعف کشتی ما درگذشته این بود که نتوانستیم پشتوانه‌سازی کنیم.

امیدوارم بنا و محمدی بتوانند در کشتی موفق باشند/ مربیان تیم ملی اشتباه‌های گذشته را تکرار نکنند/ بی‌توجهی به پشتوانه‌سازی نقطه ضعف کشتی ایران بود
کد خبر: 246136
|
۱۳۹۷/۰۸/۲۹ ۱۴:۰۶:۰۰

اعتمادآنلاین| محمد بنا و غلامرضا محمدی سرمربی تیم‌های کشتی فرنگی و آزاد ایران شدند. بعد از استعفای خادم از ریاست فدراسیون کشتی و حضور حمید بنی تمیم به‌عنوان سرپرست این فدراسیون مربیان تیم ملی کشتی فرنگی و آزاد منصوب‌ شده‌اند. مربیانی که درگذشته توانسته بودند نتایج خوبی با تیم‌های ملی کشتی بگیرند.

حالا اکبر فلاح پیشکسوت کشتی ایران در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین حضور این مربیان را شروعی جدید برای کشتی ایران دانست و گفت: هر دوی مربیانی که برای تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی انتخاب‌شده‌اند گزینه‌های خوبی هستند که درگذشته هم سابقه هدایت تیم ملی را داشته‌اند و توانسته‌اند نتایج خوبی کسب کنند. من هم به‌عنوان عضو کوچکی از خانواده کشتی امیدوارم که بنا و محمدی بتوانند در این دوره جدید نتایج خوبی کسب کنند.

این پیشکسوت کشتی افزود: امیدوارم که محمد بنا و غلامرضا محمدی نقاط ضعف گذشته خود را برطرف کنند و نقاط قوت خودشان را هم قوی‌تر کنند تا کشتی ایران دوباره به جایگاه اصلی خودش بازگردد.

فلاح عدم پشتوانه‌سازی در تیم‌های ملی را یکی از ضعف‌های گذشته این مربیان عنوان کرد و گفت: یکی از مهم‌ترین نقاط ضعف کشتی ما درگذشته این بود که نتوانستیم پشتوانه‌سازی کنیم. برای مثال حمید سوریان در المپیک به مدال طلا دست پیدا کرد اما نفر دوم وزن حمید سوریان حتی نمی‌توانست در آسیا به مدال برسد. این‌یک اتفاق تلخ برای کشتی ایران بود. امیدوارم که مربیان تیم ملی این اشتباه‌ها را دوباره تکرار نکنند. بدون شک رقابت بین کشتی‌گیران در یک وزن باعث پیشرفت می‌شود.

فلاح در خصوص حضور بنی تمیم در فدراسیون کشتی هم گفت: تاکنون موفق به دیدار با آقای بنی تمیم نشده‌ام و اصلاً نمی‌دانم که این فرد می‌تواند در این پست موفق باشد یا خیر. درگذشته رسول خادم همه‌ کارهای کشتی را به‌تنهایی انجام می‌داد و اجازه دخالت به فردی دیگر را نمی‌داد. حالا هم نمی‌توانم در مورد موفقیت بنی تمیم در فدراسیون کشتی نظری بدهم.

او درباره شورای فنی کشتی هم گفت: اعضای شورای فنی کشتی باید از مردم عذرخواهی کنند. در دوره گذشته فدراسیون، بودن و یا نبود این افراد اصلاً مهم نبود و هیچ تأثیری در بهبود شرایط کشتی ایران نداشتند. به نظر من این افراد باید هرچه سریع‌تر این شورا را ترک کنند.

فلاح کسب مقام سومی جهان توسط تیم ملی امید کشتی ایران را تبریک گفت و عنوان کرد: مقام سومی امیدهای کشتی ایران با کسب 5 مدال در رقابت‌های قهرمانی جهان بدون تردید کار بزرگی بود که این جوانان انجام دادند. به نظر من آن‌ها می‌توانستند به مقام قهرمانی هم‌دست پیدا کنند. این تیم بدون داشتن بازی تدارکاتی و اردوی برون‌مرزی توانست نتیجه خوبی کسب کند. به کادر فنی و مربیان سازنده کشتی تبریک می‌گویم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها