شاهزادگان سعودی برای پادشاه نشدن «بن سلمان» تلاش می‌کنند

منابع نزدیک به دربار سعودی فاش کردند که بسیاری از شاهزاده‌ها و اعضای خاندان پادشاهی عربستان در تکاپو هستند تا از پادشاه شدن ولیعهد این کشور بعد از مرگ ملک سلمان جلوگیری کنند.

 شاهزادگان سعودی برای پادشاه نشدن «بن سلمان» تلاش می‌کنند
کد خبر: 246270
|
۱۳۹۷/۰۸/۲۹ ۰۷:۵۴:۰۰

اعتمادآنلاین| منابع آگاه در خاندان سلطنتی عربستان فاش کردند که به دنبال وقایع و تحولات مربوط به قتل جمال خاشقجی در کنسولگری این کشور در استانبول، بسیاری از اعضای خاندان پادشاهی در تکاپوی این موضوع هستند که از پادشاه شدن محمد بن سلمان ولیعهد عربستان جلوگیری کنند.

این منابع گفتند که دهها شاهزاده و پسر عمو از خاندان آل سعود به دنبال تغییراتی در مسیر جانشینی پادشاه عربستان هستند اما تا زمانی که وی زنده است اقدام خاصی صورت نمی‌دهند.

بر اساس این گزارش، اعضای خاندان پادشاهی به این نتیجه رسیده‌اند که ملک سلمان هیچوقت از تصمیم خود در زمینه ولیعهدی بن سلمان عقب نشینی نخواهد کرد.

به نوشته رویترز به نقل از همین منابع نزدیک به دربار سعودی، شاهزاده‌ها و پسرعموها در حال بحث در زمینه امکان جانشینی شاهزاده «احمد بن عبدالعزیز» 76 ساله، برادر کوچکتر ملک سلمان و عموی محمد بن سلمان بعد از مرگ پادشاه کنونی هستند و معتقدند وی می تواند تاج و تخت را در اختیار بگیرد.

این منابع می‌گویند که احمد بن عبدالعزیز که برادر تنی ملک سلمان است مورد حمایت کامل اعضای خاندان پادشاهی، مقامات اطلاعاتی و برخی قدرتهای غربی قرار دارد.

براساس گزارش رسانه‌ها، احمد بن عبدالعزیز اکتبر گذشته پس از دریافت تضمینهای امنیتی از سوی آمریکا و انگلیس در خصوص آسیب ندیدن از سوی محمد بن سلمان به عربستان بازگشته است.

به دنبال قتل جمال خاشقجی که مقامات اطلاعاتی ترکیه می‌گویند به دستور محمد بن سلمان انجام شده است مشروعیت وی در عرصه داخلی و بین المللی دچار خدشه‌ای عمیق شده است.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها