کد خبر: 246323
|
۱۳۹۷/۰۸/۲۹ ۰۹:۳۷:۰۰
| |

وزیر نیرو تاکید کرد:

بارندگی‌های اخیر خشکسالی‌های گذشته را برطرف نمی‌کند

وزیر نیرو گفت: با توجه به خشکسالی سال‌های گذشته و از دست رفتن رطوبت مناسب خاک، افزایش بارندگی‌های اخیر کشور موجب ایجاد روان آب و رفع خشکسالی نمی‌شود.

بارندگی‌های اخیر خشکسالی‌های گذشته را برطرف نمی‌کند
کد خبر: 246323
|
۱۳۹۷/۰۸/۲۹ ۰۹:۳۷:۰۰

اعتمادآنلاین| رضا اردکانیان در حاشیه افتتاح یک هزار و 100 هکتار شبکه آبیاری سد "قیقاج" استان آذربایجان غربی با حضور در جمع خبرنگاران، گفت: بارش‌های اخیر مناسب بوده است ولی با توجه به خشکسالی‌های اخیر باید استفاده صحیح از منابع آبی مورد توجه مردم و مسئولان باشد.

وی با بیان اینکه در صورت خروج از چرخه خشکسالی چندین سال طول می‌کشد تا منابع آبی مناسب را به دست بیاوریم، ادامه داد: با وجود افزایش بارندگی‌های اخیر کشور، در بخش تنظیم آب کشاورزی و آشامیدنی از سدها با کاهش روبرو هستیم.

اردکانیان با اشاره به اینکه مهمترین طرح‌های وزارت نیرو در بخش آب توجه به ساماندهی طرح توسعه منابع آب و خاک کشور است، خاطرنشان کرد: بیش از 200 هزار میلیارد ریال از محل صندوق توسعه ملی و بودجه عمومی برای ساماندهی احداث سد، شبکه های آبیاری و زهکشی کشور هزینه شده است.

وزیر نیرو تصریح کرد: در آذربایجان غربی نیز 60 هزار میلیارد ریال برای بخش ساماندهی سدها، آبیاری، زهکشی و... در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه همواره تامین آب‌های جدید ما را غافل از درمان مصرف زیاد آب در کشور کرده است، گفت: ایجاد سطح بالایی از مفاهمه با مصرف کننده در زمینه کاهش مصرف آب و برق ضروری است. همچنین موضوع آب باید توسط دستگاه‌ها و وزارتخانه‌های مختلف به صورت مشترک مورد توجه قرار گرفته و برنامه‌ریزی شود.

منبع:‌ ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها