کد خبر: 246375
|
۱۳۹۷/۰۸/۲۹ ۱۰:۲۸:۰۰
| |

دیدار با سیدمحمود سجادی

به مناسبت هفته کتاب و به منظور تکریم پیشکسوتان عرصه فرهنگ و ادبیات، مدیرعامل بنیاد شعر و ادبیات داستانی در شیراز به دیدار سیدمحمود سجادی رفت.

دیدار با سیدمحمود سجادی
کد خبر: 246375
|
۱۳۹۷/۰۸/۲۹ ۱۰:۲۸:۰۰

اعتمادآنلاین| در دیدار مهدی قزلی با این شاعر و پژوهشگر پیشکسوت ادبیات که پس از برگزاری نشست هم‌اندیشی انجمن‌های ادبی استان فارس انجام شد، صابر سهرابی مدیرکل کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، جواد محقق مدیر دفتر شعر بنیاد شعر و ادبیات داستانی و غلامرضا طریقی دبیر مجمع عمومی انجمن‌های ادبی کشور هم حضور داشتند.


قزلی در این دیدار یک‌ساعته، جویای فعالیت‌های گذشته و آثار منتشرنشده سجادی شد و با قدردانی از یک عمر فعالیت‌های ادبی او، برای این شاعر آرزوی سلامتی و طول عمر کرد.


در پایان این دیدار، لوح تقدیر و هدیه‌ای به سیدمحمود سجادی اهدا شد.


سیدمحمود سجادی متولد اهواز و فارغ‌التحصیل رشته زبان و ادبیات انگلیسی از دانشگاه اصفهان است. وی سال 1339 مجموعه شعر «کندوهای بی‌شهر» را در قالب نیمایی و آزاد با مضمونی معترضانه نسبت به اوضاع زمان سرود. در 1340 مجموعه شعر «قندیل»، در سال 1343، 30 شعر را در مجموعه‌ای با عنوان «میکائیل و گاوآهن مغموم»، 1347 «با مومیایی نفس گریه» و در سال 1350 مجموعه‌ای از 50 شعر با عنوان «شعر جنوبی» را منتشر کرد.
سجادی را همچنین به شعرهایش درباره فلسطین می‌شناسند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها