حضور سینمای ایران در شب‌های سیاه تالین

جشنواره فیلم‌ شب‌های سیاه تالین در کشور استونی و جشنواره فیلم گوا در هند میزبان چند فیلم ایرانی در بخش‌های مختلف هستند.

حضور سینمای ایران در شب‌های سیاه تالین
کد خبر: 246501
|
۱۳۹۷/۰۸/۲۹ ۱۵:۳۸:۰۰

اعتمادآنلاین| بیست و دومین جشنواره فیلم شب های سیاه تالین که یکی از پانزده جشنواره رده الف جهانی است (16 نوامبر تا 2 دسامبر -25 آبان تا 11 آذر) در کشور استونی در حال برگزاری است و فیلم «مغزهای کوچک زنگ زده» ساخته هومن سیدی در بخش مسابقه اصلی جشنواره حضور دارد.

همچنین طبق اعلام سینه ایران، فیلم «کژال» ساخته نیما صالح یار در بخش مسابقه فیلم‌های اول، «ایرو» (اینجا) ساخته سید هادی محقق در بخش رقابتی "شورش با دلیل"، «همه می‌دانند» ساخته اصغر فرهادی و محصول اسپانیا/فرانسه/ایتالیا در بخش پانوراما، «آتش پاره ها» به کارگردانی جاسمین مظفری و محصول کانادا در بخش فروم و چهار فیلم کوتاه «نقش» از فرنوش صمدی، «تاول» ساخته مرتضی شمس، «شب تولد» از امید شمس و «یک چشم به هم زدن» به کارگردانی کیانا نقشینه و محصول آلمان در این رویداد به نمایش در خواهند آمد.

همچنین چهل و نهمین جشنواره بین المللی فیلم هند در گوا که همچون «تالین» در زمره جشنواره‌های الف جهانی است از 20 تا 28 نوامبر (29 آبان تا 5 آذر) در کشور هند برگزار می‌شود و در این دوره میزبان 212 فیلم از 68 کشور است.

در بخش مسابقه بین المللی این رویداد 15 فیلم حضور داشته که فیلم سینمایی «ایرو» (اینجا) ساخته سید هادی محقق، سینمای ایران را در این بخش نمایندگی می کند.

«3 رخ» ساخته جعفر پناهی در بخش شهر فرنگ، فیلم «جاده قدیم» ساخته منیژه حکمت در اولین حضور بین المللی خود در بخش چشم انداز جهان و «مرز» ساخته علی عباسی و محصول سوئد و دانمارک در بخش رقابتی مدال گاندی به نمایش در خواهند آمد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها