گزارش ویدیویی اعتمادآنلاین از تقدیر افشانی در شورای شهر تهران

آیا افشانی با کسانی ساخته بود؟

حسن رسولی و محمود میرلوحی طی تذکراتی در جلسه امروز شورای شهر با انتقاد از فضاسازی‌های مسموم اخیر علیه شهرداری تهران گفتند شهادت می‌دهیم افشانی یک مدیر سالم و پاکدست بود و در دوره خود به هیچ احدی باج نداد.

حجم ویدیو: 10.97M | مدت زمان ویدیو: 00:04:42 دانلود ویدیو
کد خبر: 246527
|
۱۳۹۷/۰۸/۲۹ ۱۹:۵۰:۰۰

اعتمادآنلاین| فرشاد اعظمی: جلسه علنی روز سه‌شنبه شورای شهر تهران شاهد آخرین حضور محمدعلی افشانی در این شورا بود. معاونان شهرداری و در راس همه آنها پیروز حناچی نیز در این جلسه حضور داشتند تا محمدعلی افشانی تنها نباشد. اعضای شورا با او عکس یادگاری گرفتند و محسن هاشمی نیز با اهدای چند جلد از خاطرات مرحوم آیت‌الله به افشانی از او تقدیر کرد.

البته همه جلسه شورای شهر به اینجا ختم نشد. محمدعلی افشانی در این جلسه گزارشی از عملکرد شش ماهه خود را در شهرداری تهران برای اعضای شورای شهر تشریح کرد. افشانی در بخش پایانی صحبت‌هایش از هجمه‌ها و جریان‌سازی‌هایی انتقاد کرد که علیه او و شهرداری تهران انجام گرفته بود. اینکه هر روز دروغی علیه شهرداری به پا کردند؛ یک روز گفتند که او با سپاه برای نزدیک شدن به مقامات عالی کشور رایزنی کرده و روز دیگر او را به لابی با رییس مجلس برای انتخابات متهم کردند.

در مقابل نیز اعضای شورای شهر در حمایت از شهردار بازنشسته تهران بر این مساله تاکید کردند که افشانی در همین زمان کوتاه توانست خدمات بزرگی را برای پایتخت انجام دهد.از جمله حسن رسولی و محمود میرلوحی که با انتقاد از فضاسازی‌های مسموم اخیر علیه شهرداری تهران گفتند شهادت می‌دهیم افشانی یک مدیر سالم و پاکدست بود و در دوره خود به هیچ احدی باج نداد.

حجت نظری، دیگر عضو شورای شهر نیز با انتقاد از اتفاقاتی که در کمیسیون‌های اجتماعی و شوراهای مجلس شورای اسلامی درباره استفساریه استثنا شدن شهردار تهران از قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان رخ داد، گفت که قانون اخیر یک تجربه بود و نشان داد که نمایندگان مجلس تا پایان پای رأی خود هستند ولی در مقابل انتظار دارند اعضای شورای شهر پای رای خود نمانند.

در پایان جلسه نیز محمدعلی افشانی اگرچه ترجیح داد تا به سوال خبرنگاران درباره جریان‌های پشت پرده بازنشسته شدنش پاسخی ندهد اما در توصیه‌ای به شهردار آینده بر شفاف‌سازی و حفظ محیط زیست و منابع طبیعی و جلوگیری از آلودگی هوای پایتخت تاکید کرد.

محسن هاشمی رییس شورای شهر تهران نیز در جمع خبرنگاران با اشاره به مهلت قانونی وزارت کشور برای صدور حکم شهرداری حناچی، در پاسخ به این پرسش اعتمادآنلاین که این حکم چه زمانی صادر خواهد شد، گفت که مهلت صدور این حکم تا سه روز دیگر به پایان می‌رسد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها