میدان تا میدان‌؛ رویداد بزرگ گردشگری روز اصفهان

رویداد بزرگ گردشگری میدان تا میدان، به مناسبت یکم آذر ماه روز اصفهان، برگزار خواهد شد.

میدان تا میدان‌؛ رویداد بزرگ گردشگری روز اصفهان
کد خبر: 246723
|
۱۳۹۷/۰۸/۳۰ ۱۴:۴۴:۰۰

اعتمادآنلاین| در این برنامه که یکی‌از مهم ترین برنامه های روز نکوداشت اصفهان است، 70 گروه نمایشی و 700 هنرمند، 1000 اجرای داستانی و روایتی را از میدان امام علی(ع) تا میدان امام خمینی(ره) اجرا خواهند کرد.


برنامه میدان تا میدان برنامه ای است که با هدف معرفی فرهنگ شهر اصفهان، تاریخ و گذشته این شهر به مهمانان خارجی و داخلی و شهروندان اصفهانی طراحی شده است.

در این برنامه، بازسازی تاریخی دوران صفوی و سلجوقی به نمایش گذاشته خواهد شد و بخشی از این برنامه در مسیر بازار اصفهان خواهد بود. معرفی جاذبه های گردشگری کمتر دیده شده و توجه به بازار سنتی اصفهان از اهداف این بخش است. یک سوی اجرای این برنامه ها میدان عتیق و سوی دیگر آن میدان نقش جهان است که یادآور دو فضای تاریخی و پایتختی اصفهان در دوران سلجوقیه و دیگری پایتختی اصفهان در دوران صفویه است.

این برنامه از اول تا سوم آذر ماه برگزار خواهد شد. شهروندان می توانند از ساعت 14:30 تا 17:30 این سه روز، از میدان امام علی تا میدان نقش جهان از این نمایش های تاریخی دیدن کنند.

به دلیل اینکه یکی از روزهای برگزاری این برنامه با جمعه تداخل دارد و بازار اصفهان در روز جمعه تعطیل است، در این روز اجرای همه برنامه ها به عرصه میدان منتقل خواهد شد.

آیین گشایش روز اصفهان، اول آذر ماه برگزار خواهد شد. در آیین گشایش روز نکوداشت اصفهان تعدادی از سفیران شهرهای خواهر خوانده و نمایندگان کلان شهرهای کشور حضور دارند.

منبع: عصرایران

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها