رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خبر داد:

درخواست بازگشت مصوبه اصلاح اساسنامه سازمان میراث فرهنگی از مجلس

رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از درخواست این سازمان و همچنین وزارت راه و شهرسازی برای بازگشت مصوبه دولت درباره اصلاح اساسنامه این سازمان از مجلس شورای اسلامی خبر داد.

درخواست بازگشت مصوبه اصلاح اساسنامه سازمان میراث فرهنگی از مجلس
کد خبر: 246740
|
۱۳۹۷/۰۸/۳۰ ۱۵:۳۴:۰۰

اعتمادآنلاین| علی‌اصغر مونسان درباره وضعیت لایحه اساسنامه سازمان میراث فرهنگی، اظهار کرد: این لایحه به تصویب هیات وزیران رسید و تقدیم مجلس شورای اسلامی شد، اما به دلیل نگرانی‌هایی که برخی فعالان میراث فرهنگی در این باره داشتند، من و وزیر راه و شهرسازی از معاون اول رییس جمهوری درخواست کردیم تا این لایحه را برای برطرف کردن دغدغه‌های مطرح شده از مجلس پس بگیرند.

وی خاطر نشان کرد: نگرانی فعالان میراث فرهنگی درباره اساسنامه این سازمان، به احتمال برداشتی متفاوت از مصوبه هیات دولت مربوط بود. به همین دلیل ما درخواست کردیم تا لایحه بازگردد و بعد از بازنگری در آن به گونه‌ای عمل شود تا عناوینی که در لایحه مطرح شده تبدیل به دستاویزی برای حوزه میراث فرهنگی نشود.

رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: در لایحه اصلاحی، به شهرداری‌ها اجازه داده شده که با تایید سازمان میراث فرهنگی بناهای تاریخی را تملک کنند و مجددا با تایید و استانداردهای این سازمان کار مرمت این بناها را انجام دهند.

مونسان با بیان این که بناهای نفیس در این لایحه قید نشده و در نتیجه این بناها که ملی هستند همچنان در اختیار سازمان میراث فرهنگی قرار دارند، ادامه داد: دوستان و فعالان میراث فرهنگی نگرانی‌هایی دارند که از این لایحه سوء‌استفاده و آسیب‌هایی به بناهای تاریخی وارد شود.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها