کد خبر: 246797
|
۱۳۹۷/۰۹/۰۱ ۰۹:۰۵:۰۰
| |

انصارالله یمن:

توجه آمریکا به صلح یمن به دلیل ملاحظات سیاسی است

یک مقام انصارالله اعلام کرد که این گروه به فرستاده سازمان ملل تصریح کرده که هر قطعنامه‌ شورای امنیت که جنگ و محاصره را به طور قطعی و صریح متوقف نکند اقدامی بی‌فایده است و باعث پیچیده‌تر شدن وضعیت کنونی می‌شود.

توجه آمریکا به صلح یمن به دلیل ملاحظات سیاسی است
کد خبر: 246797
|
۱۳۹۷/۰۹/۰۱ ۰۹:۰۵:۰۰

اعتمادآنلاین| این اظهارات سلیم المغلس، عضو هیئت انصارالله یمن در مذاکرات در جریان دیدار با مارتین گریفیث، فرستاده سازمان ملل به یمن در صنعا مطرح شد.

المغلس در بیانیه‌ای در صفحه فیسبوک نوشت: انصارالله به فرستاده سازمان ملل تصریح کرد که هر قطعنامه‌ای از سوی شورای امنیت که جنگ و محاصره را به طور نهایی و صریح متوقف نکند اقدامی بی‌فایده و بیشتر یک بار است و اوضاع را پیچیده می‌کند.

المغلس افزود: گام برداشتن آمریکا در مسیر صلح به خاطر این نبوده که جامعه جهانی به این نتیجه رسیده که زمان راه حل سیاسی رسیده یا به دلیل اوضاع انسانی و کشتارهاست.

وی افزود: ما به فرستاده سازمان ملل در دیدارمان تاکید کردیم که رویکرد آمریکا و غرب درباره پرونده یمن و توجه‌شان به آن که خیلی‌ها من جمله سازمان ملل به آن چشم دوخته‌اند، اساسی ساختگی دارد.

المغلس گفت: توجه آمریکا به دلیل محاسبات نادرست غرب و آمریکاست که می‌خواهد سیاست انسانی و فشار در این زمینه را روی عربستان پیاده کند به خصوص بعد از قتل جمال خاشقجی نه بعد از جنایت عربستان در هدف قرار دادن کودکان یا دیگر جنایت‌هایش در حق ملت یمن.

المغلس افزود: اگر شرایط کنونی برای آمریکا و غرب پایان یابد طی روزهای آینده این توجه به پرونده یمن از بین می‌رود توجهی که ظاهری است.

از نظر ما طرح‌هایی که تاکنون از سوی صنعا صادر شده برای شروع چنین مسیری کافی بوده است.

همچنین در این رابطه محمد علی الحوثی، رئیس کمیته انقلاب یمن شب گذشته گفت، فرستاده سازمان ملل نباید شکست فرستاده قبلی را تکرار کند.

الحوثی در توییتر نوشت: امیدواریم برنامه‌های سفر کنونی گریفیث شامل پیشنهاداتی سازنده برای وضعیت اقتصادی و انسانی باشد و چشم‌اندازی واقعی از ایجاد صلح را مشخص کند که مبتنی بر دیدگاهی روشن باشد و بدون دیکته کردن‌های کشورهای متخاصم انجام شود.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها