کد خبر: 246839
|
۱۳۹۷/۰۹/۰۱ ۱۰:۳۸:۰۰
| |

پنجمین کتاب‌گردی آغاز شد

پنجمین دوره مراسم کتاب‌گردی با شعار «من هم می‌آیم» از صبح روز پنجشنبه 1 آذر آغاز شد.

پنجمین کتاب‌گردی آغاز شد
کد خبر: 246839
|
۱۳۹۷/۰۹/۰۱ ۱۰:۳۸:۰۰

اعتمادآنلاین| پنجمین دوره آیین کتابگردی از صبح روز پنجشنبه‌ اول آذرماه، همزمان با روز پایانی بیست و ششمین هفته کتاب جمهوری اسلامی با حضور چهره‌های فرهنگی، هنری، رسانه‌ای و همچنین متولیان تشکل‌های صنفی حوزه نشر و ناشران و کتابفروشان، آغاز شد.


در نخستین ساعات مراسم کتابگردی امسال که پنجمین سال خود را می‌گذراند، احمد مسجدجامعی- عضو شورای شهر تهران- محمود آموزگار - رییس اتحادیه ناشران و کتابفروشان استان تهران - و نیکنام حسینی‌پور - مدیر عامل خانه کتاب - حضور داشتند.


کتابگردی با ابتکار احمد مسجدجامعی - عضو شورای شهر تهران - چند سال است با هدف تاکید بر اهمیت نقش کتابفروشان در سراسر کشور برگزار می‌شود و امسال هم با شعار «من هم می‌آیم» به کار خود ادامه داد.


محسن جوادی - معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی- که به گفته خود به دلیل کسالت نمی‌تواند در مراسم این روز شرکت کند، در پیامی به اهمیت کتاب‌فروشان تاکید کرد و از مردم خواست در این مراسم شرکت کنند.


در متن پیام معاون فرهنگی وزارت ارشاد به مناسبت روز کتابگردی آمده است:

«با سلام و عرض تبریک به همه کتابفروشان عزیز و محترم

کتاب بی‌تردید سرچشمه خیر و برکت است و کتاب‌فروش کسی است که این خیر را در دسترس مردم قرار می‌دهد. عموم کتاب فروشان خاستگاهی فرهنگی دارند و دغدغه فرهنگ و فرهیختگی مردم ایران را دارند. کتاب‌گردی کاری نمادین برای توجه دادن مردم به جایگاه کتاب و کتابفروشی در توسعه فرهنگی و اجتماعی ایران است.

کتابفروشی‌ها همان باغ‌های مفرح روح و روان آدمی‌اند که باید آنها را از گزند حوادث روزگار دور نگه داشت. این باغ‌های کوچک و بزرگ باید در هر محله ای به فراخور حال آن در دسترس مردم باشد. سیاست‌های معاونت فرهنگی در خصوص کتابفروشی‌ها باید بازنگری و در راستای توسعه کمی و کیفی آنها اصلاح شود. این کاری است که ما در شرف انجام آن هستیم.

کتاب باید در دید مردم باشد و یا شرایط آسان در اختیار آنها قرار گیرد تا روند توسعه متوازن کشور شتاب گیرد.

اینجانب اگرچه به دلیل کسالت امروز توفیق حضور در این فعالیت فرهنگی اصیل را ندارم اما این سنت حسنه را پاس داشته، از عموم مردم می‌خواهم تا با حضور در کتاب‌فروشی‌های سراسر کشور و خرید کتاب نشان دهند که اهل فرهنگ و دوستدار کتاب‌اند. »

منبع:‌ ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها