بازار سهام برای معامله‌گران روشن‌تر می‌شود

با شروع آذر ماه، بسیاری از فعالان بازار سرمایه چشم به گزارش‌های 9 ماهه شرکت‌ها دارند. انتشار این گزارش‌ها در آینده نزدیک می‌تواند به معامله‌گران دید روشن‌تری از وضعیت بازار سهام بدهد.

بازار سهام برای معامله‌گران روشن‌تر می‌شود
کد خبر: 246887
|
۱۳۹۷/۰۹/۰۱ ۱۳:۲۱:۰۰

اعتمادآنلاین| چهارشنبه (23 آبان سال جاری) شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران در تراز 181 هزار و 994 واحدی قرار داشت، اما با گذشت پنج روز کاری به عدد 175 هزار و 713 واحدی رسید و در نهایت 6071 واحد افت را تجربه کرد.

همچنین در تاریخ مذکور شاخص آزاد و شناور در تراز 194 هزار و 143 واحدی بود، اما در آخرین روز کاری هفته‌ جاری تا کانال 187 هزار و 484 واحدی افت کرد، در نتیجه‌ این شاخص نیز با 6659 واحد کاهش مواجه شد.

علاوه بر این‌ شاخص بازار اول با 5289 واحد کاهش، رقم 129 هزار و 960 واحدی را تجربه کرد. در ‌عین ‌حال شاخص بازار دوم با 9370 واحد افت تا رقم 347 هزار و 556 واحدی پایین آمد و شاخص 30 شرکت بزرگ بورسی 380 واحد افت کرد.

در هفته جاری 122 میلیون واحد از صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله در بورس تهران به ارزش کل بیش از 1262 میلیارد ریال مورد معامله قرار گرفت. برهمین اساس هر یک با 30 درصد کاهش نسبت به هفته گذشته همراه شدند.

در پنج روز کاری بورس تهران در این هفته‌ نمادهای پالایش و پتروشیمی نقش عمده‌ای در جابجایی شاخص‌های بازار سهام داشتند؛ به طوری که در روزهای متفاوت تاثیرگذارترین شرکت‌ها روی شاخص‌های بازار سهام بودند.

علاوه بر این نمادهای گروه بانک و موسسات اعتباری و همچنین گروه خودرو و ساخت قطعات در برخی از روزها با صف‌های فروش و برخی از روزها با صف‌های خرید همراه شدند؛ به طوری که به نظر می‌رسد شرکت‌هایی که زیان انباشته بیشتری دارند در روزهای اخیر بیشترین تاثیر را نیز در نوسانات غیر منتظره بازار سهام می‌گذارند.

در ‌عین ‌حال فعالان بازار سرمایه با اتمام پاییز منتظر گزارشات 9 ماهه شرکت‌ها هستند. این گزارش‌ها می‌توانند افکار فعالان سهام را تحت تاثیر بگذارد و سرمایه‌های بورسی را در صنایع و شرکت‌های مختلف جابجا کند. برخی از کارشناسان معتقدند تا پایان سال 1397 بورس تهران باز هم در کانال افزایشی خواهد افتاد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها