کد خبر: 247005
|
۱۳۹۷/۰۹/۰۲ ۱۰:۲۷:۰۰
| |

ایران بدنبال کسب قهرمانی رقابت های شطرنج زیر 16 سال جهان است

رئیس فدراسیون شطرنج کشورمان گفت: برای کسب مقام و رفتن روی سکو، در مسابقات شطرنج قهرمانی زیر 16 سال جهان که در قونیه ترکیه برگزار می شود ،شرکت می کنیم.

ایران بدنبال کسب قهرمانی رقابت های شطرنج زیر 16 سال جهان است
کد خبر: 247005
|
۱۳۹۷/۰۹/۰۲ ۱۰:۲۷:۰۰

اعتمادآنلاین| مهرداد پهلوان زاده روز جمعه در مصاحبه اختصاصی گفت: رقابت های شطرنج قهرمانی زیر 16 سال جهان از شنبه آینده در قونیه ترکیه آغاز می شود و ایران نیز با پنج شطرنجباز شامل چهار پسر و یک شطرنجباز دختر، در این مسابقات حضور دارد.


وی افزود: ایران در رقابت های شطرنج زیر 16 سال 2017 مقام سوم و در رقابت های 2015 و 2016 نیز ، عنوان قهرمانی جهان را کسب کرده بود و برای تصاحب یکی از سکوهای اول تا سوم در این دوره از رقابت ها حضور خواهد یافت.


پهلوان زاده که برای حضور در المپیاد شطرنج استعدادهای برتر کشور در رشت حضور یافته، ادامه داد: یکی دیگر از مسابقات مهم پیش رو ، رقابت های انفرادی قهرمانی آسیا است که از 18 آذرماه جاری در کشور فیلیپین آغاز می شود و ایران نیز با تمام توان در این رقابت ها حضور خواهد یافت.


رئیس فدراسیون شطرنج اضافه کرد: برگزاری مسابقات بین المللی اوپن شاه اسماعیل در اردبیل ، جام بین المللی فردوسی در مشهد ، جام بین المللی خزر در گیلان ، جام بین المللی کارون در اهواز و جام بین المللی دهه فجر در تهران از دیگر برنامه های مهم این فدراسیون تا پایان سال جاری است و فینال مسابقات قهرمانی کشور را در جم بوشهر برگزار خواهیم کرد.


پهلوان زاده به وضعیت و جایگاه شطرنج ایران نیز اشاره و خاطرنشان کرد: خ شطرنج در چند سال اخیر روند رو به رشدی را طی و مقام های خوبی را طی چند سال اخیر کسب کرده است و به خصوص در رده های سنی به مقام های خوبی دست یافته است.


وی بیان کرد: این امر باعث شده تا رتبه شطرنج ایران نیز ارتقاء محسوسی یابد و از رتبه 51 در جهان به 26 ارتقاء یافتیم و امیدواریم این رتبه در پایان سال جاری به رتبه 20 برسد و جزو 20 کشور برتر شطرنج در جهان قرار گیریم.


به گفته پهلوان زاده ، در آسیا نیز از رتبه ششم به رتبه سوم ارتقاء یافته ایم که تیم های چین و هندوستان در رتبه های اول و دوم آسیا قرار دارند و این در حالیست که در مسابقات تیمی قهرمانی آسیا که در همدان جریان داشت، تیم ملی شطرنج ایران برابر تیم های چین و هند به برتری دست یافته بود.


رئیس فدراسیون شطرنج به المپیاد استعدادهای برتر ورزش نیز اشاره و اضافه کرد: هر نوع فعالیتی که به صورت رقابت در ورزش انجام شود، اثرات سازنده ای خواهد داشت و این شیوه ای که وزارت ورزش و جوانان برای استعدادهای برتر کشور انتخاب کرده، روش مناسبی است.


وی همچنین به وضعیت موجود در شطرنج گیلان نیز اشاره کرد و گفت: گیلان یکی از استان های پیشرو و برتر در رشته شطرنج و از شطرنجبازان زبده ای نیز برخوردار است و همچنین یکی از معدود استان های کشور بشمار می رود که دارای دو استاد بزرگ شطرنج است و علاوه بر آن در رده های سنی مختلف هم شطرنجبازان خوبی دارد که در مسابقات مقام های ارزشمندی کسب می کنند.


المپیاد استعدادهای برتر ورزش کشور در دو رشته شطرنج و تکواندو از دیروز (پنجشنبه) با انجام مراسم افتتاحیه به طور رسمی در رشت آغاز بکار کرد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها