کد خبر: 247048
|
۱۳۹۷/۰۹/۰۲ ۱۲:۱۲:۰۰
| |

باریجانیان مطرح کرد؛

جزییات 300 میلیون دلاری تبادل اقتصادی ایران و ارمنستان

رئیس اتاق مشترک ایران و ارمنستان تبادلات تجاری بین این دو کشور را بیشتر در حوزه انرژی و به میزان 300 میلیون دلار اعلام کرد.

جزییات 300 میلیون دلاری تبادل اقتصادی ایران و ارمنستان
کد خبر: 247048
|
۱۳۹۷/۰۹/۰۲ ۱۲:۱۲:۰۰

اعتمادآنلاین| هرویک باریجانیان رئیس اتاق مشترک ایران و ارمنستان، در تشریح وضعیت معاملات تجاری بین دو کشور ایران و ارمنستان گفت: هم اکنون میزان مبادله اقتصادی دو کشور 300 میلیون دلار است.از آنجایی که تراز تجاری ما مثبت‌تر از ارمنستان است این رقم بسیار ناچیز بشمار می رود.

وی با اشاره به اینکه تبادلات ارمنستان با ایران، بیش تر در حوزه انرژی صورت می گیرد، افزود: بیشترین معاملات بین این دو کشور در زمینه برق و گاز است.


رئیس اتاق مشترک ایران و ارمنستان با اشاره به اینکه یکی از مهم ترین موانع مبادلات تجاری با ارمنستان، قوانین مربوط به شفافیت اقتصادی است، تصریح کرد:به طور مثال اگر یک بازرگان کالایی را صادر کند به تبع تاجر کشور مقابل هم میلش به صادرات بیش تر می شود، اگر مسیر صادرات بسته شود کشور‌هایی نظیر عراق و افغانستان با مشکل مواجه می‌شوند.

باریجانیان نوسانات نرخ ارز را به نفع صادرکننده دانست و در تشریح چالش های موجود در این زمینه گفت:ممکن است کالایی را صادر کنیم که کیفیت لازم را ندارد و نمی‌توان آن را جزء کالا‌های استاندارد در نظر داشت.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها