باسل الخطیب فیلمساز سوری در جشنواره فیلم «مقاومت»

فرزند شاعر نامدار فلسطین همزمان با برگزاری پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم «مقاومت» به تهران می‌آید.

 باسل الخطیب فیلمساز سوری در جشنواره فیلم «مقاومت»
کد خبر: 247169
|
۱۳۹۷/۰۹/۰۳ ۱۰:۵۶:۰۰

اعتمادآنلاین| باسل الخطیب فیلمساز سوری و فلسطینی الاصل و فرزند شاعر نامدار فلسطین، یوسف الخطیب برای حضور در پانزدهمین جشنواره فیلم «مقاومت» به ایران می آید.

باسل الخطیب از سال 1992 تاکنون مشغول به فیلمسازی بوده است. اکثر کارهای او سریال‌هایی است که برای تلویزیون سوریه ساخته است. باسل الخطیب علاوه بر ساخت فیلم در سوریه، همواره برای دیگر کشورهای عربی در نقش کارگردان حضور داشته و فیلم ساخته است. او یکی از پرکارترین کارگردانان سوریه است که در سال‌های پس از جنگ، نقش برجسته‌ای در فیلمسازی مقاومت در سوریه داشته است. باسل الخطیب هیچگاه ریشه‌های فلسطینی خود را فراموش نکرده و آثار زیادی در مورد اشغال فلسطین ساخته است.

باسل الخطیب در مصاحبه‌ای با روزنامه مصری «الشروق» افشا کرد که فیلم «مریم» را با موضوع حوادث جنگ داخلی سوریه برای شرکت در جشنواره فیلم کن ارسال کرده، اما مسئولان جشنواره نامه‌ای برای وی فرستاده‌ و گفته اند که این فیلم از ارزش هنری بالایی برخوردار است، اما به این دلیل که توسط وزارت فرهنگ سوریه تهیه شده نمی‌تواند در این جشنواره پذیرفته شود.

پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم «مقاومت» به همت بنیاد فرهنگی روایت فتح، انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس از 5 تا 9 آذر ماه جاری به دبیری محمد خزاعی در تهران برگزار می‌شود.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها