کد خبر: 247253
|
۱۳۹۷/۰۹/۰۳ ۱۳:۴۹:۰۰
| |

اشرف بروجردی، رئیس کتابخانه ملی:

60 درصد اعضای کتابخانه ملی زنان هستند

اشرف بروجردی، رئیس کتابخانه ملی ایران گفت: در حال حاضر 60 درصد اعضای کتابخانه ملی که تمایل به خواندن کتاب دارند، بانوان هستند.

60 درصد اعضای کتابخانه ملی زنان هستند
کد خبر: 247253
|
۱۳۹۷/۰۹/۰۳ ۱۳:۴۹:۰۰

اعتمادآنلاین| اشرف بروجردی، رئیس کتابخانه ملی ایران بیان کرد: در کتابخانه ملی 60 درصد بانوان به عنوان اعضا و 40 درصد مردان به مطالعه مشغول هستند و این نشان می دهد میزان مطالعه زنان در کتابخانه نسبت به مردان بیشتر است.


بر اساس آمارها بیش از 190 هزار نفر عضو کتابخانه ملی ایران هستند.


وی تصریح کرد: در حوزه روانشناسی سرانه مطالعه زنان بیشتر از مردان است که این موضوع به خاطر تربیت فرزندان و به دلیل مسئولیت و وظیفه در قبال کودکان و نوجوانان است.


بروجردی با بیان اینکه آماری از مطالعه کتاب در میان بانوان در سطح جامعه نداریم، اظهار داشت: البته باید رویکرد مطالعه را نیز در نظر بگیریم تا مشخص شود چه تعداد از بانوان به مطالعه روی می آورند، چون اکنون بسیاری از بانوان به مطالعه علاقه دارند اما باید دید که این مطالعه در کتاب درسی، حوزه شغل یا حوزه های دیگر است.


وی در پاسخ به این سوال که آیا کاهش مطالعه کتاب منجر به بروز انواع آسیب ها نمی شود، گفت: این موضوع جایگزین شده است و فضای مجازی جای مطالعه و کتابخوانی را گرفته است.


رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران افزود: اگر اقبال به کتاب خواندن را افزایش دهیم که به نظر من طی یک سال اخیر حساسیت نسبت به کتاب خواندن بیشتر شده است، به طور یقین بانوان و حتی مردان نیز استقبال بهتری برای کتابخوانی خواهند داشت.


وی اظهار داشت: اکنون بسیاری از بانوان در تربیت فرزندانشان ترجیح می دهند به جای تبلت، گوشی یا حتی در برخی مواقع تماشای تلویزیون از کتاب خواندن برای آنها استفاده کنند و این موضوع می تواند سرانه مطالعه کتاب را افزایش دهد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها