​رئیس شبکه دامپزشکی نهبندان:

درمان طیور در بیماری نیوکاسل مقرون به‌صرفه نیست

​رئیس شبکه دامپزشکی نهبندان گفت: از ابتدای امسال 80 هزار قطعه طیور بومی در شهرستان نهبندان علیه بیماری نیوکاسل ایمن ساری شدند.

درمان طیور در بیماری نیوکاسل مقرون به‌صرفه نیست
کد خبر: 247277
|
۱۳۹۷/۰۹/۰۳ ۱۴:۵۹:۰۰

اعتمادآنلاین| محمد راه‌انجام ​رئیس شبکه دامپزشکی نهبندان، اظهار کرد: بیماری نیوکاسل یکی از شایع ترین بیماری‌های مسری طیور بومی و صنعتی است که در صورت بروز، تلفات و خسارت‌های زیادی در واحدهای پرورش مرغ به تولیدکننده تحمیل می‌کند.

وی با بیان اینکه علائم این بیماری بعضی مواقع همزمان یا جداگانه بروز می‌کند، افزود: اسهال سبز، فلجی گردن، افتادگی بال، سیاه شدن تاج و ریش، بی‌اشتهایی، تب، مرگ و میر بالا و ناگهانی از مهم‌ترین علائم بروز این بیماری است.

رئیس شبکه دامپزشکی نهبندان ادامه داد: این بیماری از نوع ویروسی و از طریق عواملی چون باد، کود و عوامل مکانیکی مانند ماشین‌آلات و ابزار و تجهیزات قابل انتقال است.

راه‌انجام خاطرنشان کرد: درمان بیماری نیوکاسل مشکل بوده و امکان موفقیت در آن ضعیف است، همچنین از لحاظ اقتصادی نیز درمان طیور بیمار مقرون به‌صرفه نیست، بنابراین تنها راه مبارزه انجام به‌ موقع واکسیناسیون و رعایت نکات بهداشتی است.

وی با اشاره به اینکه طیور با یک مرحله واکسیناسیون از این بیماری مصون نمی‌شوند، یادآور شد: تزریق واکسن از پنج روزگی جوجه‌ها قابل انجام است و این کار باید حداقل دو نوبت با فاصله سه ماه یک بار در طیور خانگی تکرار شود.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها