کد خبر: 247286
|
۱۳۹۷/۰۹/۰۳ ۲۲:۵۶:۰۰
| |

رئیس بهزیستی شهرستان ری:

مرکز غربالگری معتادین متجاهر در جنوب پایتخت فعال شد

رئیس اداره بهزیستی شهرستان ری از فعالیت مرکز غربالگری معتادین متجاهر در جنوب پایتخت خبر داد و گفت: معتادین متجاهر از سطح استان تهران جمع‌آوری شده و به مراکز درمان ترک اعتیاد در جنوب پایتخت انتقال می‌یابند.

مرکز غربالگری معتادین متجاهر در جنوب پایتخت فعال شد
کد خبر: 247286
|
۱۳۹۷/۰۹/۰۳ ۲۲:۵۶:۰۰

اعتمادآنلاین| مینا رجایی رئیس اداره بهزیستی شهرستان ری اظهار داشت: افراد معتادی که به هیچ عنوان اقدام به ترک اعتیاد نمی‌کنند و رغبتی به این کار ندارند در قالب مراکز ماده 16 قانون مبارزه با مواد مخدر جمع‌آوری شده و تحت درمان قرار می‌گیرند.


وی یادآور شد: معتادین متجاهر سطح شهر همزمان با درمان اعتیاد تحت مداخلات روانشناسی و مددکاری قرار می گیرند.


رئیس اداره بهزیستی شهرستان ری با بیان اینکه جمع‌آوری معتادان متجاهر نقش قابل توجهی در افزایش امنیت و سلامت جامعه دارد، افزود: درمان معتادان و بازگشت آنان به جامعه در کاهش آسیب‌ها نقش بسزایی دارد.


وی با اشاره به اینکه در مراکز اقامتی ماده 16، معتادان متجاهر پذیرش و درمان می‌شوند، گفت: معتادان جمع‌آوری شده به مراکز اقامتی ترک اعتیاد سپرده می‌شوند تا پس از بهبودی کامل به آغوش جامعه و خانواده باز گردند.


رجایی در پایان به اهمیت آموزش در حوزه اعتیاد اشاره کرد و گفت: باید جوانان و نوجوانان در جامعه با مضرات مواد مخدر آشنا شده تا از گرایش به این بلای خانمان سوز دور شده و از عواقب مصرف آن آگاه شوند.


18 هزار معلول نابینا، ذهنی، اعصاب و روان و ضایعه نخاعی، سه هزار زن سرپرست خانوار و 2 هزار و 500 سالمند زیر پوشش نهاد حمایتی و خدماتی بهزیستی شهر ری قرار دارند.


شهرستان ری (به مرکزیت شهرری) با جمعیتی بیش از یک میلیون و 400 هزار نفر در جنوب استان تهران واقع شده که دارای پنج شهر شهرری، باقرشهر، کهریزک، قیامدشت و حسن آباد و چهار بخش مرکزی، کهریزک، فشاپویه، خاوران و قلعه نو است.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها