مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی زنجان:

کارخانه روغن نباتی جهان از فردا فعالیت خود را آغاز می‌کند

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان، گفت: فعالیت کارگران روغن نباتی جهان از فردا دوشنبه از سر گرفته می‌شود.

کارخانه روغن نباتی جهان از فردا فعالیت خود را آغاز می‌کند
کد خبر: 247364
|
۱۳۹۷/۰۹/۰۴ ۰۹:۲۳:۰۰

اعتمادآنلاین| محمدرضا یوسفی، با اشاره به برگزاری جلسات متعدد با حضور نمایندگان کارگران و نمایندگان کارفرمای روغن نباتی جهان ، گفت: کارگران از فردا دوشنبه (5آذر) فعالیت مجدد خود را آغاز می کنند.

یوسفی، با اشاره به اینکه قرار شد وقتی کارگران از روز دوشنبه مشغول به کار شدند، کارفرما علاوه بر تامین سرویس ایاب و ذهاب و یک نسخه از قراردادی که منعقد می‌شود را به آنها بدهد و فیش حقوقی نیز برای آنها صادر شود، گفت: پس از آن قرار شد که با حقوق جاری هر ماه دو ماه از معوقات نیز به آنها پرداخت شود تا معوقات به صورت کامل تا پایان سال تسویه شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان، تصریح کرد: با وجود صحبت‌‎های انجام شده باز هم تعدادی از کارگران با وجود اینکه ما تمهیدات لازم را انجام داده‌ایم و زمینه شروع به کار مجدد را فراهم کردیم و موارد به اطلاع نماینده کارگران رسیده مقابل استانداری تجمع کردند. علاوه بر این 15 نفر از کارگرانی هم که با آنها قطع رابطه کاری شده بود دعوت به کار می‌شود و ما این را به نماینده کارگران اعلام کردیم که علاوه بر کارگران موجود به آنها نیز اعلام کنند که روز دوشنبه هفته جاری در محل کار خود حضور داشته باشند.

یوسفی، همچنین خبر از برگزاری جلسه مالک کارخانه با استاندار زنجان داد و گفت: این بار استاندار خود وارد عمل شده و با مالک کارخانه جلسه برگزار کرده است تا مشکلات رفع شود. این بار اگر کارفرما بخواهد خلف وعده کرده و به تعهدات خود عمل نکند، ما در ارتباط با تغییر مدیریت کارخانه روغن نباتی جهان اقدام خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: ولی فعلا قرار بر این شد که کارگران مشغول به کار شوند و کارفرما حقوق آنها را پرداخت کند، ولی اگر کارفرما بدون دلیل کارخانه را تعطیل کند ما اقدامات خود را انجام می‌دهیم. اراده جمعی مسئولان رسیدن کارگران به حقوق خود و همچنین حل مشکلات کارفرما از جمله حل مشکل کارت بازرگانی است.

وی در پایان با اشاره به اینکه تعداد کارگران مشغول به کار در کارخانه حدود 130 نفر است که 19 نفر نیز از کسانی هستند که قبلا تعدیل شده بودند، تصریح کرد: این اطمینان را به کارگران می‌دهیم که هیچ کاهشی در تعداد کارگران رخ نخواهد داد مگر اینکه کارگران سرکار نروند.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها