کد خبر: 247414
|
۱۳۹۷/۰۹/۰۷ ۰۸:۱۵:۰۰
| |

محمدصادق جوادی حصار، عضو حزب اعتمادملی در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»

استعفای جهانگیری از دولت شوخی بود/ نقش جهانگیری در دولت جدی‌تر می‌شود/ دولت برای کنترل وضعیت اقتصادی کشور برنامه دارد

محمدصادق جوادی حصار، عضو حزب اعتمادملی درباره استعفای جهانگیری گفت: ایشان توضیح داد که من یک شوخی کردم و گفتم نمی‌توانم ریییس دفترم را عوض کنم، اما خیلی جدی تلقی شد. اتفاقا تصمیم گرفته‌ام که در دولت جدی‌تر حضور داشته باشم و الان هم در حال انجام کارها به صورت جدی‌تری هستم.

استعفای جهانگیری از دولت شوخی بود/ نقش جهانگیری در دولت جدی‌تر می‌شود/ دولت برای کنترل وضعیت اقتصادی کشور برنامه دارد
کد خبر: 247414
|
۱۳۹۷/۰۹/۰۷ ۰۸:۱۵:۰۰

اعتمادآنلاین| محمدصادق جوادی حصار، عضو حزب اعتمادملی در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین» با بیان اینکه بخش زیادی از اعضای شورای هماهنگی اصلاح‌طلبان و احزاب اصلاح‌طلب در جلسه با اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس‌جمهوری حضور داشتند درباره دلیل این دیدار بیان کرد: درخواست دیدار در واقع از طرف شورای هماهنگی و احزاب اصلاح‌طلب بود که بعد از مدتی انجام شد.

این فعال سیاسی درباره موضوعات و مباحثی که در این جلسه مطرح شد، گفت: از مجموع صحبت‌ها چنین بر می‌آمد که از آقای جهانگیری توقع می‌رود که در شرایط کنونی در دولت نقش مهمتر و جدی‌تری را ایفا کند و علاوه بر آن به عنوان فردی که تاکید می‌شود پل ارتباطی بین اصلاح‌طلبان با دولت است، دولت را متقاعد کند که رابطه محکم‌تر و هموارتری با اصلاح‌طلبان ایجاد کند و از این ظرفیت بیشتر استفاده کند.

جوادی حصار در پاسخ به این سوال که این گردهمایی به موضوع استعفای اسحاق جهانگیری در دولت ارتباط نداشت عنوان کرد: مستقیم به آن موضوع ارتباط نداشت اما به هر حال این درخواست مدت‌ها مطرح شده بود و دیدار انجام شد و آقای جهانگیری برای برگزاری دیدارهای دیگری هم اعلام آمادگی کردند، اما تعریف خاصی برای آن وجود نداشت.

عضو حزب اعتمادملی درباره شایعه استعفای اسحاق جهانگیری بعد از طرح برخی از موضوعات از طرف او گفت: اتفاقا ایشان خود در این جلسه اعلام کرد که من شوخی کردم که گفتم نمی‌توانم ریییس دفترم را عوض کنم. آقای جهانگیری گفت من یک شوخی کردم اما خیلی جدی تلقی شد. من اتفاقا تصمیم گرفتم که در دولت جدی‌تر حضور داشته باشم و الان هم در حال انجام کارهایم به صورت جدی‌تر هستم.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در پاسخ به این سوال که یعنی آقای جهانگیری مطرح کرد که زمینه فعالیت بیشترش در دولت مهیا شده است؟ عنوان کرد: بله ایشان به این موضوع اشاره کردند.

او گفت: جهانگیری در این جلسه از احزاب تشکر کرد که همیشه میدان‌‌دار بوده‌اند و در شرایط مختلف به شرایط عمومی و توسعه کشور کمک کرده‌اند.

این فعال سیاسی در ادامه با بیان اینکه بحث تخصصی ویژه‌ای در این جلسه نبود، گفت: آقای جهانگیری تاکید کردند که برای دهک‌ها برنامه دارند تا بتوانند وضعیت اقتصادی کشور را کنترل کنند.

احزاب به عنوان پل‌های ارتباطی بین سیاست و جامعه باید مصونیت داشته باشند

جوادی حصار همچنین با بیان این موضوع که حزب اعتمادملی به عنوان رییس دوره‌ای شورای هماهنگی در این جلسه شرکت کرده بود، درباره مباحثی که در این جلسه به آن اشاره کرده است، عنوان کرد: احزاب به عنوان پل‌های ارتباطی در جامعه مدنی بین قدرت سیاسی و متن جامعه باید مصونیت سیاسی داشته باشند. به این معنا که هر حزبی زمانی که مجوز فعالیت سیاسی دریافت می‌کند؛ معنی آن این است که از یک سطحی از استانداردهای عمومی برخوردار است.

او درباره این استانداردهای عمومی افزود: استاندارد فهم سیاسی، درک شرایط اقتصادی ملی، آگاهی و بینش نسبی نسبت به موضوعات کشور، حساسیت‌ها، منافع ملی و نهایتا شاخصه‌هایی که حزب تشکل شود. بنابراین باید در برابر اعلام مواضع، آرا و نظراتی که عرضه می‌کند یک سطحی از مصونیت سیاسی را هم از طرف حاکمیت دریافت کند.

جوادی حصار عنوان کرد: مانند دیپلماتی که از خارج از ایران می‌آید و در ایران فعالیت می‌کند و چون پروتکل‌هایی وجود دارد استاندارهایی را رعایت می‌کند و مصونیت‌هایی هم به او اعطا می‌شود. بنابراین تاکید شد که احزاب حتما باید این مصونیت را در سطوح عالی داشته باشد.

او همچنین با بیان اینکه احزاب به عنوان اتاق‌فکر جامعه مدنی باید همان‌طور که به تولید قدرت علمی کمک می‌کنند به تولید ثروت ملی هم کمک کنند، گفت: بنابراین باید به احزاب این امکان داده شود و حاکمیت بسترسازی کند تا احزاب به سمت نوعی از خودکفایی اقتصادی هم حرکت کنند.

عضو حزب اعتمادملی در ادامه تاکید کرد: براین اساس احزاب قدرتمند متکی به تولیدات خودشان می‌توانند در رقابت، تعامل و تقابل با پاره‌ قدرت‌ها در کشور متکی به افکارعمومی و جامعه مدنی باشند و قدرت برابری و مقاومت اتخاذ کنند. این موضوعی است که در بدو امر دولت باید کمک کند تا اتفاق بیفتد.

او ادامه داد: همچنین احزاب در جامعه مدنی همان‌طور که باید با دولت‌ها صحبت کنند باید با ملت هم حرف بزنند. یکی از تریبون‌های اصلی هم رسانه‌ است. بنابراین هر حزبی که پروانه انتشار می‌گیرد دولت باید خود را موظف بداند که یک رسانه در اختیار او فرار دهد. این رسانه البته می‌تواند روزنامه یا نشریه باشد یا حتی ساعاتی از رسانه ملی اختصاص پیدا کند.

جوادی حصار با اشاره به زمان برگزاری انتخابات بیان کرد: مانند زمان انتخابات که به کاندیداها زمان می‌دهند، باید به احزاب هم زمان داده شود تا از طریق رسانه ملی با مردم صحبت کنند.

او افزود: این کار موجب می‌شود که دغدغه‌‌ها و موضوعات در طول زمان با مردم در میان گذاشته شود نه اینکه تنها در یک محدوده زمانی خاص آن هم در فصول انتخاباتی صحبت‌هایی انجام شود. با این روش است که احزاب هم می‌توانند مخاطب خود را بیابند و هم سازنده باشند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها