6 شبه‌نظامی در عملیات ارتش هند در کشمیر کشته شدند

نیروهای هندی با حمله مخفیگاه گروهی از شبه نظامیان دست‌کم 6 نفر از اعضای این گروه را کشتند.

6 شبه‌نظامی در عملیات ارتش هند در کشمیر کشته شدند
کد خبر: 247441
|
۱۳۹۷/۰۹/۰۴ ۱۲:۵۹:۰۰

اعتمادآنلاین| مانوج پاندیتا، سخنگوی پلیس جامو و کشمیر در بیانیه‌ای گفت: در جریان این حمله که یکی از موفق‌ترین عملیات‌های پلیس در سال جاری محسوب می‌شود شش شبه نظامی کشته شدند. این عملیات علیه یک مخفیگاه در دامنه‌های واگاما سوتکیپورا به اجرا درآمد و شش جسد به همراه شش قبضه سلاح مربوط به این شبه نظامیان جمع آوری شد.

براساس گزارش خبرگزاری رویترز، یکی از این شبه نظامیان کشته شده فردی به نام "آزاد مالک" است که به گفته پلیس محلی از عوامل ترور یک خبرنگار به نام "شجاعت بوخاری" در اوایل سال جاری میلادی است.

با انتشار خبر کشته شدن این شبه نظامیان، گروهی از معترضان کشمیری به خیابان‌ها آمده و شعارهای استقلال طلبانه سر داده و با نیروهای پلیس محلی درگیری پیدا کردند.

دولت محلی در پی این رخداد اقدام به قطع شبکه اینترنت مربوط به تلفن‌های همراه در منطقه آنانتناگ کرد و خدمات دهی قطارها نیز در جنوب به حالت تعلیق در آمد.

منطقه جامو و کشمیر بین هند و پاکستان تقسیم شده و هر دو طرف مدعی کلیت آن هستند و البته یک ناحیه کوچک آن نیز تحت کنترل چین است.

از زمانی که این منطقه در سال 1947 تقسیم شد دو کشور تاکنون سه جنگ را یکی در سال 1948 ، دومی در سال 1965 و دیگری در سال 1971 داشته‌اند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها