کد خبر: 247480
|
۱۳۹۷/۰۹/۰۴ ۱۳:۵۳:۰۰
| |

کسری درآمد کارگران از 1.2 میلیون تومان فراتر رفت/ افزایش دستمزد کارگران همچنان در دستور کار

نماینده کارگران در شورای عالی کار با اشاره به اینکه تا امروز کاهش قدرت خرید دستمزد از مرز یک‌میلیون و دویست‌هزار تومان هم فراتر رفته و دیگر زمانِ وقت تلف‌کردن نیست گفت: یکی از خواسته‌های کارگران افزایش دستمزد است که یک خواسته‌ صددرصد جدی است.

کسری درآمد کارگران از 1.2 میلیون تومان فراتر رفت/ افزایش دستمزد کارگران همچنان در دستور کار
کد خبر: 247480
|
۱۳۹۷/۰۹/۰۴ ۱۳:۵۳:۰۰

اعتمادآنلاین| فرامرز توفیقی، نماینده کارگران در شورای عالی کار درباره آخرین وضعیت «ترمیم دستمزد» کارگران گفت: هم در جلسه شورای عالی کار و هم در کمیته دستمزد که داشتیم درخواست تشکیل جلسه فوری شورای عالی کار را ارائه کردیم.

وی ادامه داد: از دوشنبه مجدداً پیگیری‌های خود را انجام خواهیم داد، اگر کسی نخواهد سهم خود را در کاهش قدرت خرید کارگران بپذیرد حتماً اعلام می‌کنیم.

وی تأکید می‌کند: تا امروز کاهش قدرت خرید دستمزد از مرز یک میلیون و دویست هزار تومان هم فراتر رفته و دیگر زمانِ وقت تلف کردن نیست.

توفیقی یادآور می‌شود: کمیته دستمزد، کمیته علمی و مشورتیِ شورای عالی کار است و با دستور همین شورا نیز تشکیل جلسه می‌دهد لذا محاسبات این کمیته «بایستی» مورد توجه قرار گیرد و در کوتاه‌ترین زمان ممکن اجرایی شود.

وی درباره روند رو به رشد افزایش قیمت‌ها گفت: فرض محال بگیریم که قیمت دلار کاهش هم پیدا کند؛ در آن شرایط مطالبه اجتماعی باید این باشد که سطح عمومی قیمت‌ها با همان سرعتی که رشد کرده، کاهش یابد؛ ولی آیا افرادی که لحظه به لحظه قیمت دلار را چک می‌کردند و قیمت‌های پیشنهادی را لحظه به لحظه هماهنگ با افزایش قیمت ارز افزایش می‌دادند، حالا با کاهش نرخ‌ها قیمت‌ها را کاهش خواهند داد؟ درصورت تثبیت کاهش نرخ ارزکه البته در شرایط فعلی به هیچ وجه امکان‌پذیر نیست؛ چقدر زمان نیاز است برای کاهش قیمت‌ها؟ آیا واقعاً فروشنده‌ها به کاهش نرخ رضایت می‌دهند؟ واردکننده‌ای که با نرخ‌های بالاتر کالا وارد کرده است با چه‌نرخی باید کالا را به‌فروش برساند؟ صادرکننده‌ای که با هزینه‌های افزایش‌یافته، کالا را صادر کرده با چه‌نرخی باید ارز را به بازار عرضه نماید؟

نماینده کارگران در شورای عالی کار افزود: یکی از خواسته‌های کارگران افزایش دستمزد است که یک خواسته صددرصد جدی است ولی کارهای دیگری هم می‌شود انجام داد؛ دولت می‌تواند از قِبَل افزایش درآمدهای خود (افزایش نرخ ارز و مسکوکات و بالا رفتنِ ارزش ریالیِ صادرات نفت) به کارگران بُن و سبدِ غیرنقدی بپردازد؛ منِ کارگر حقم را که همان پر شدنِ شکاف دستمزد و سبد معیشت است مطالبه‌گرایانه از دولت می‌خواهم و از این مطالبه‌گری عقب نمی‌نشینم.

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها