کد خبر: 247496
|
۱۳۹۷/۰۹/۰۴ ۱۴:۵۹:۰۰
| |

حسین نقوی‌حسینی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس:

خروج کشورها از پیمان‌های بین‌المللی به نفع جامعه جهانی نیست

عضو هیات رییسه فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس، گفت:خروج کشورها از قراردادهای بین‌المللی و جهانی مرجعیت و اصالت این مراجع بین‌المللی را از بین می‌برد.

خروج کشورها از پیمان‌های بین‌المللی به نفع جامعه جهانی نیست
کد خبر: 247496
|
۱۳۹۷/۰۹/۰۴ ۱۴:۵۹:۰۰

اعتمادآنلاین| حسین نقوی‌حسینی ضمن اشاره به خروج آمریکا از پیمان‌های بین‌المللی، گفت: آنچه مسلم است این است که آمریکایی‌ها در سال‌های اخیر یک نوع یاغی گری علیه نظام بین‌الملل را در پیش گرفته ند و یک نوع هیتلریسم را دارند دنبال می‌کنند. آنها از معاهده پاریس خارج می شوند، از برجام خارج می‌شوند، از معاهدات نظارت بر سلاح های میان برد خارج می‌شود و نمی خواهند در این چارچوب ها فعالیت کنند.

نماینده مردم ورامین قرچک و پیشوا در مجلس با بیان اینکه خروج یک طرفه آمریکا از پیمان های بین المللی خطری را ایجاد می کند مطرح کرد: خروج کشورها از قراردادهای بین المللی و جهانی مرجعیت و اصالت این مراجع بین المللی را از بین می برد و تابعیت از مراجع نظارتی را با مشکل روبرو می کند. در عین حال که وقتی کشورها پاسخگوی هیچ مرجعی نباشند؛مسابقات تسلیحاتی و تولید سلاح های هسته ای گسترش پیدا می‌کند و هیچ کدام از این ها به نفع جامعه جهانی نیست.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به سخنان پوتین در زمینه تمهیدات علیه امریکا، مطرح کرد: به هر حال وقتی یک کشوری از یک معاهده نظامی بین المللی خارج می‌شود،بقیه کشورها باید مراقب خود باشند چون نمی‌دانند که آن بازیگر دارد چه کاری می کند، لذا همه کشورها باید تمهیدات لازم را پیش بینی کنند.

عضو هیات رییسه فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس با اشاره به روش و رفتار سازمان های بین المللی و سازمان های حقوق بشری تصریح کرد: سازمان ها و انجمن‌های فعال در این حوزه باید با این اقدامات یکجانبه گرایانه آمریکا مقابله کنند.

منبع: خانه ملت

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها