کد خبر: 247655
|
۱۳۹۷/۰۹/۰۶ ۰۸:۱۵:۰۰
| |

دو نماینده مجلس در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین مطرح کردند

سبحانی‌فر: با اصلاحات کارگروه مشورتی CFT، نظر شورای نگهبان تأمین می‌شود/ این لایحه به مجمع نمی‌رود

درحالیکه لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون مقابله با تأمین مالی تروریسم، در کارگروه مشورتی در حال بررسی است، رمضانعلی سبحانی‌فر می‌گوید در این کارگروه اصلاحات مدنظر شورای نگهبان انجام می‌شود و در نهایت CFT در شورای نگهبان به تصویب می‌رسد.

سبحانی‌فر: با اصلاحات کارگروه مشورتی CFT، نظر شورای نگهبان تأمین می‌شود/ این لایحه به مجمع نمی‌رود
کد خبر: 247655
|
۱۳۹۷/۰۹/۰۶ ۰۸:۱۵:۰۰

اعتمادآنلاین| 15 مهرماه گذشته لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون مقابله با تأمین مالی تروریسم (CFT) در مجلس تصویب و به شورای نگهبان ارسال شد اما شورای نگهبان آن را خلاف شرع، خلاف قانون اساسی و دارای ابهام دانست و به مجلس برگرداند.

این لایحه بعد از بازگشت به مجلس، در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی بررسی و در همان‌جا تصمیم گرفته شد تا کارگروه مشورتی در جهت رفع ایرادات وارده شورای نگهبان به لایحه CFT تشکیل شود.

در همین خصوص رمضانعلی سبحانی‌فر نماینده سبزوار و عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفت‌وگو با « اعتمادآنلاین» ، می‌گوید که کارگروه مشورتی CFT، می‌تواند این لایحه را از زوایای مختلف بررسی کند تا با هوشیاری مواد آن تصویب شود.

او ادامه می‌دهد: در این کارگروه اصلاحات مورد نظر شورای نگهبان اعمال می‌شود تا CFT خسارتی برای کشور نداشته باشد اما در اصل موضوع به نظر نمی‌رسد که مشکلی ایجاد شود.

این نماینده مجلس درباره سرنوشت لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون مقابله با تأمین مالی تروریسم، می‌گوید: در نهایت مجلس CFT را تصویب می کند و به شورای نگهبان می‌فرستد و شورای نگهبان هم این لایحه را تأیید می‌کند.

سبحانی‌فر، ادامه می‌دهد: شورای نگهبان می‌خواست اصلاحاتی انجام گیرد و این اصلاحات انجام می‌شود. به نظر می‌رسد با اصلاحاتی که انجام می‌شود نظر شورای نگهبان تأمین شده و این لایحه به مجمع ارسال نمی‌شود.

مجتبی ذوالنوری عضو کارگروه مشورتی CFT و از مخالفان این لایحه هم در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین» ، با بیان اینکه CFT در کارگروه در حال بررسی است، درباه روند کار در این کارگروه می‌گوید: روند کاری در این کارگروه مانند سایر کارهای مجلس است و تا بررسی‌ها به‌صورت کامل انجام نشود هیچ اظهارنظری نمی‌کنم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها