کد خبر: 247783
|
۱۳۹۷/۰۹/۰۶ ۱۱:۳۳:۰۰
| |

آیدین الفت به مهر گفت:

موسیقی باروک به تاریخ ایران رفت/ «گفتمان» با کریستف رضاعی

مدیر مجموعه «شهر صدای پارسیان» در تشریح تازه ترین فعالیت های این مجموعه از همکاری با کریستف رضاعی در پروژه «گفتمان» سخن گفت.

موسیقی باروک به تاریخ ایران رفت/ «گفتمان» با کریستف رضاعی
کد خبر: 247783
|
۱۳۹۷/۰۹/۰۶ ۱۱:۳۳:۰۰

اعتمادآنلاین| الفت درباره سازهای استفاده شده در این پروژه توضیح داد: در این پروژه که مدیریت و اجرای آن برعهده کریستف رضاعی و صدابرداری آن برعهده رضا عسگرزاده است، استفاده از سازهای دوران باروک به اسم ویولا دا گامبا مدنظر بود که بر اساس آن 2 نفر از نوازندگان اروپایی به نام های لیام فنلی و مارتن باور به این پروژه دعوت شده اند. از سوی دیگر نوازندگی ساز نی به عنوان اصیل ترین ساز ایرانی نیز برعهده پاشا هنجنی است که در این پروژه همراه ما بود.

این طراح صدا با اشاره به جزییات دیگر پروژه «گفتمان» بیان کرد: این پروژه در اصفهان کلید خورده و از 2 فضای حمام رهنان اصفهان و چهلستون اصفهان برای اجرای این پروژه استفاده شده است. هدف از اجرای این پروژه در این بناها علاوه بر نوستالژی زمانی دوران صفویه استفاده از آمبیانس صوتی بوده است. البته ذکر این نکته لازم است که سابقه برپایی برنامه های بزم در چهلستون بسیار زیاد بوده و تا دوران قاجار نیز ادامه داشته است. حمام رهنان نیز مکانی برای بعضی مراسم های پیش از عروسی مانند حنابندان و حمام دامادی بوده است.

الفت با بیان اینکه با اجرای این پروژه پس از یکصد سال دوباره صدای ساز در این مکان ها طنین انداز شده است از انگیزه های حضور گروه «شهر صدای پارسیان» در پروژه «گفتمان» سخن گفت و تصریح کرد: از آنجا که مجموعه «شهر صدای پارسیان» همواره به دنبال پروژه های نوآورانه بوده و این پروژه علاوه بر بدیع بودن پیوند محکمی بین موسیقی اروپا و موسیقی و معماری ایرانی ایجاد خواهد کرد، مجموعه «شهر صدای پارسیان» در این پروژه به دو صورت تیم فنی و ارائه تجهیزات لازم مشارکت داشته است.

وی در پایان خبر داد: پیش بینی می شود در اوایل سال آینده محصول این پروژه در اختیار عموم قرار گیرد.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها