کد خبر: 247797
|
۱۳۹۷/۰۹/۰۶ ۱۲:۰۱:۰۰
| |

افسردگی فصلی چیست؟

یک روانپزشک با اشاره به کاهش شدت و مدت تابش خورشید در فصول سرد سال، ابتلای برخی افراد در این فصول به افسردگی را طبیعی دانست.

افسردگی فصلی چیست؟
کد خبر: 247797
|
۱۳۹۷/۰۹/۰۶ ۱۲:۰۱:۰۰

اعتمادآنلاین| وحیدفرنیا با بیان اینکه طبق تحقیقات انجام شده اشعه خورشید بر روی خلق و خوی افراد تاثیرگذار است، گفت: برخی افراد در فصول سرد سال به علت کاهش مدت و شدت تابش نور خورشید دچار افسردگی می شوند. او ادامه داد: این نوع افسردگی که به عنوان افسردگی فصلی شناخته می‌شود علائمی مشابه با سایر افسردگی ها دارد، اما به نسبت از شدت کمتری برخوردار است. فرنیا بی خوابی، بی اشتهایی، کاهش انرژی و کاهش تمرکز و حافظه را از جمله علائم افسردگی فصلی عنوان کرد.

او با بیان اینکه این نوع افسردگی به طور معمول تکرارشونده است، گفت: افرادی که سابقه ابتلا دارند می دانند مجددا با شروع فصل سرما دچار علائم افسردگی خواهند شد و این حالت عمدتا تکرارشونده است. او با بیان اینکه این نوع افسردگی در میان مردان و زنان به یک میزان شایع است، گفت: عمده موارد بروز این نوع افسردگی در دهه سوم و چهارم زندگی و بیشتر در سنین 25 تا 35 سال دیده می شود. این روانپزشک با بیان اینکه راه های عمومی درمان افسردگی برای این نوع افسردگی هم قابل استفاده است، گفت: تعادل بین کار و تفریح و اختصاص زمانی مناسب برای تفریح می تواند در این زمینه موثر باشد.

او افزود: همچنین مانند انواع دیگر افسردگی انجام فعالیت های منظم بدنی مثل ورزش های هوازی می تواند در درمان این نوع افسردگی بسیار مفید باشد. فرنیا تصریح کرد: برخی روش های دیگر تخصصی از جمله استفاده از نورهای مصنوعی نیز در درمان این نوع افسردگی استفاده می شود که کمتر رایج است.

او افزود: در برخی موارد شدید این بیماری داروهای مخصوص افسردگی با مراجعه به روانپزشک تجویز می شود. فرنیا تصریح کرد: در صورتی که علائم افسردگی به حدی باشد که موجب اختلال در زندگی روزمره افراد شود، فرد باید به روانپزشک مراجعه کند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها