کد خبر: 247833
|
۱۳۹۷/۰۹/۰۶ ۱۹:۰۰:۰۰
| |

محمد کشتی آرای رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر اتاق اصناف در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین:

عرضه طلا و ارز خانگی در بازار قیمت طلا را کاهش داده است

محمد کشتی آرای رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر اتاق اصناف در خصوص وضعیت امروز بازار سکه و طلای ایران و همچنین بازار جهانی طلا گفت: کاهش تدریجی قیمت سکه و طلا و همچنین قیمت ارز باعث شده تا بخش زیادی از طلا و ارزهای خانگی برای فروش به بازار عرضه شود؛ که این امر باعث گردیده تا قیمت طلا در بازار با کاهش قیمت مواجه شود.

عرضه طلا و ارز خانگی در بازار قیمت طلا را کاهش داده است
کد خبر: 247833
|
۱۳۹۷/۰۹/۰۶ ۱۹:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| الیاس جرجندی - محمد کشتی آرای رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر اتاق اصناف در خصوص وضعیت امروز بازار سکه و طلای ایران و همچنین بازار جهانی طلا به خبرنگار اقتصادی اعتمادآنلاین گفت: درحالی‌که امروز قیمت جهانی طلا اوایل صبح 8 دلار کاهش داشت و با توجه به کاهش قیمت ارز در بازار داخلی مجدداً قیمت طلا و سکه با کاهش مواجه شد.

کشتی آرای افزود: با توجه به کاهش قیمت طلا در بازار امروز، هر قطعه سکه بهار آزادی به 3 میلیون 900 هزار تومان و نیم‌سکه بهار آزادی به 1 میلیون 970 هزار تومان رسید. ربع‌سکه هم امروز در بازار با 1 میلیون 150 هزار تومان و سکه 1 گرمی 650 هزار تومان دادوستد شد.

او ادامه داد: هر مثقال طلا هم با توجه به کاهش جهانی قیمت طلا و کاهش قیمت ارز در بازار داخلی به 1 میلیون 540 هزار تومان و هر گرم طلای 18 عیار هم 355 هزار و 500 تومان رسید.

کشتی آرای گفت: حباب سکه هم با توجه به هر مثقال طلای 1 میلیون و 540 هزارتومانی به زیر 400 هزار تومان کاهش پیداکرده است. در بازار امروز هم سکه با داشتن حبابی نزدیک به 300 هزار تومان دادوستد شد.

او در پایان گفت: پیش‌بینی اکثر کارشناسان بازار طلا در مورد بازار داخلی ادامه روند قیمت‌ها به همین شکل است. با توجه به نوسانات قیمت جهانی طلا که در این هفته نوسان بیشتری را نسبت به هفته قبل داشت و همچنین خروج انگلیس از اتحادیه اروپا که باعث افت شدید بازارهای جهانی بود در بازارهای جهانی تقاضا برای خرید طلا افزایش پیدا کرد. این روند تأثیر مستقیمی بر روی قیمت‌ها در بازار داخلی داشته و همچنین باعث ایجاد تعادل بین عرضه و تقاضا شده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها