کد خبر: 247866
|
۱۳۹۷/۰۹/۰۶ ۱۵:۵۲:۰۰
| |

نتانیاهو به چاد می‌رود

دفتر نخست‌وزیر اسرائیل امروز (سه‌شنبه) اعلام کرد، بنیامین نتانیاهو به‌زودی برای احیای روابط دیپلماتیک به چاد سفر خواهد کرد.

نتانیاهو به چاد می‌رود
کد خبر: 247866
|
۱۳۹۷/۰۹/۰۶ ۱۵:۵۲:۰۰

اعتمادآنلاین| این خبر پس از دیدار امروز بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با ادریس دبی، رئیس‌جمهوری چاد در سرزمین‌های اشغالی پیش از عزیمت او از اسرائیل منتشر شد.

به گزارش هاآرتص، براساس بیانیه منتشر شده، طرفین درباره "تهدیدها و تلاش‌های مشترک علیه تروریسم، افزایش همکاری دوجانبه در حوزه‌های کشاورزی، مبارزه با تروریسم، امنیت مرزی، فناوری، انرژی خورشیدی، آب، بهداشت و سایر موارد" بحث و رایزنی کرده‌اند.

سفر ادریس دبی اولین سفر یک رئیس‌جمهوری چاد به سرزمین‌های اشغالی از سال 1948 است. با این حال، سفر مذکور به منزله از سرگیری رسمی روابط نیست. روابط میان چاد و اسرائیل در 1972 تیره شد. با این حال، هماهنگی میان طرفین در حوزه دفاعی هرگز متوقف نشد. در دهه 1980 گزارش‌های خارجی از فروش تسلیحات اسرائیلی به حسین حبری، دیکتاتور وقت چاد حکایت داشت که در سال 2016 به جرم جنایت علیه بشریت حبس ابد گرفت. رژیم صهیونیستی همچنین در جنگ داخلی چاد در 2005 تا 2010 به ادریس دبی سلاح فروخته است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها