کد خبر: 247931
|
۱۳۹۷/۰۹/۰۷ ۰۸:۴۸:۰۰
| |

به منظور تامین نظر شورای نگهبان

لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان اصلاح شد

نمایندگان مجلس موادی از لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان را به منظور تامین نظر شورای نگهبان اصلاح کرده و به تصویب رساندند.

لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان اصلاح شد
کد خبر: 247931
|
۱۳۹۷/۰۹/۰۷ ۰۸:۴۸:۰۰

اعتمادآنلاین| در جلسه علنی امروز مجلس، ماده 7 لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت با 249 رای موافق، 11 رای مخالف و 6 رای ممتنع به تصویب رسید.

براساس این ماده هر یک از والدین، اولیا یا سرپرستان قانونی طفل و نوجوان و تمام اشخاصی که مسئولیت نگهداری، مراقبت و تربیت طفل را برعهده دارند برخلاف مقررات قانون تامین وسائل و امکانات تحصیل اطفال و جوانان ایرانی مصوب 1353.4.30 از ثبت‌نام و فراهم کردن موجبات تحصیل طفل و نوجوان واجد الشرایط تحصیل تا پایان دوره متوسطه امتناع کنند یا به هر نحوی از تحصیل او جلوگیری کنند به انجام تکلیف یاد شده و جزای نقدی درجه 7 محکوم می‌شوند.

هرگاه محکوم‌علیه پس از ابلاغ حکم قطعی از انجام تکلیف مقرر در مهلت تعیین شده از طرف دادگاه خودداری کند یا پس از اجرای حکم دوباره طفل و نوجوان را از تحصیل بازدارد به جزای نقدی درجه 6 محکوم می‌شوند.

در ادامه نیز ماده 9 مورد بررسی قرار گرفت و با تغییر در یک عبارت در نهایت با 117 رای موافق، 12 رای مخالف و پنج رای ممتنع این ماده نیز اصلاح شد، اما تبصره آن مورد تصویب قرار نگرفت و برای بررسی به کمیسیون مربوطه ارجاع شد.

در ادامه نیز ماده 12 مورد بررسی قرار گرفت که با 124 رای موافق، 10 رای مخالف و 8 رای ممتنع به تصویب رسید.

در ادامه ماده 13 لایحه مورد بررسی قرار گرفت و با 141 رای موافق، 6 رای مخالف و 3 رای ممتنع به تصویب رسید.

در تبصره یک ماده 13 عبارت «مشروط به این‌که عنوان مثله و اهانت و هتک نداشته باشد و همچنین برداشتن آن عضو موثر در مرگ او نباشد از شمول این ماده مستثنی است» جایگزین عبارت «طبق قانون قیمت اعضای بیماران فوت شده یا بیمارانی که مرگ مغزی آنان مسلم است، مصوب 1379.1.17 از شمول این ماده مستثنی است» شد.

در ادامه نیز ماده 17 و ماده 18 این لایحه مورد بررسی قرار گرفت و با اصلاح یک عبارت این مواد نیز به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها