کد خبر: 247958
|
۱۳۹۷/۰۹/۰۷ ۰۹:۵۶:۰۰
| |

وزیر راه و شهرسازی؛

تشکل های صنفی مسئول نظارت بر اجاره‌بها هستند

وزیر راه و شهرسازی گفت: در تعیین نرخ اجاره بهای مسکن، انجمن‌های صنفی و تشکل‌ها مدیریت درستی ندارند.

تشکل های صنفی مسئول نظارت بر اجاره‌بها هستند
کد خبر: 247958
|
۱۳۹۷/۰۹/۰۷ ۰۹:۵۶:۰۰

اعتمادآنلاین| محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در حاشیه جلسه کمیسیون عمران مجلس در پاسخ به این سئوال که مسئول نظارت بر قیمت اجاره بهای مسکن چه نهادی است؟ گفت: در این حوزه انجمن‌های صنفی و تشکل‌ها باید صنوف خود را کنترل کنند و افزایش قیمتی که در بخش مسکن وجود دارد نشان می‌دهد که مدیریت مناسبی در این بخش وجود ندارد.

وی درباره نقش وزارت راه و شهرسازی در تعدیل قیمت‌ها افزود: شرایط و مسائل اقتصادی در فرآیند قیمت‌گذاری در حوزه مسکن تأثیرگذار است و اگرهجمه مسائل اقتصادی به حوزه مسکن ورود نکند و مسکن مسیر سالم خود را ادامه دهد مردم کمتر دچار آسیب خواهند شد.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به دستور جلسه کمیسیون عمران مجلس درباره روند تخصیص قیر رایگان به پروژه های عمرانی هم اظهار داشت: میزان قیر تولیدی در کشورمان تناسبی با نیاز پروژه‌‌ها ندارد و تدبیری که در مجلس در قالب بودجه سالیانه گنجانده شده حاکی از این است که کارآمدی لازم برای پیشبرد پروژه‌ها را ندارد و باید تدبیری متفاوت در این حوزه اتخاذ شود این تغییر روش در لایحه بودجه سال 98 خود را نشان خواهد داد.

وی با بیان اینکه وزارت راه و شهرسازی سهمی 57 درصدی از قیر تولیدی در کشور را در اختیار دارد که این فرمول و روش برای سال‌های آتی باید تغییر کند، ادامه داد: دولت در بودجه 98 با روش و رویکرد جدیدی در خصوص قیر تصمیم‌گیری خواهد کرد که امیدواریم نمایندگان نیز از این موضوع حمایت کنند.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها