کد خبر: 247965
|
۱۳۹۷/۰۹/۰۷ ۱۰:۰۶:۰۰
| |

یادداشت علیرضا تابش مدیرعامل فارابی؛

جمشید مشایخی بخشی از میراث تصویری روزگار ماست

مدیرعامل بنیاد فارابی در یادداشتی به تکریم کارنامه هنری و فعالیت‌های اجتماعی جمشید مشایخی پرداخت.

جمشید مشایخی بخشی از میراث تصویری روزگار ماست
کد خبر: 247965
|
۱۳۹۷/۰۹/۰۷ ۱۰:۰۶:۰۰

اعتمادآنلاین| علیرضا تابش مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی همزمان با زادروز جمشید مشایخی بازیگر پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون و برگزاری آیین بزرگداشت این هنرمند در خانه هنرمندان، یادداشتی منتشر کرد.

در متن این یادداشت می‌خوانیم:

«بنام خداوند زیبایی‌ها

سپاس خود را از آقای حمید کاویانی کارگردان فیلم «بن بست وثوق» اعلام می‌دارم که به بهانه واپسین نقش آفرینی جمشید مشایخی در فیلمش، شامگاه سه‌شنبه ششم آذرماه 97 جشنی به‌مناسبت هشتاد و پنجمین زادروز این هنرمند مردمی در خانه هنرمندان ایران برپا کرد؛ جشنی که با حضور دوستداران هنر و هنرمندان سینما در محیطی صمیمی و باشکوه برگزار شد.

نقش‌هایی که استاد جمشید مشایخی در سینما، تئاتر و تلویزیون ایران ایفا کرده‌اند جزئی از میراث تصویری روزگار ماست، آقای مشایخی جدا از اینکه کمال الملک سینمای ایران هستند به دلیل توجه ویژه‌شان به مسایل و دغدعه‌های اجتماعی، شاید در میان هنرمندان این سرزمین منحصر به فرد باشند. به عنوان نمونه پادرمیانی ایشان درباره مسایل مربوط به فوتبال ایران و دلجویی از «لیونل مسی» در حافظه و تاریخ این مردم ثبت شده است.

همچنین در هنرهای نمایشی، اقبالی که به جوانان فیلمساز داشته و دارند، اگر نگوییم بی مانند است، بسیار نادر و کمیاب بوده، تا جایی که حمایت ایشان از این نوجویان عرصه فیلمسازی، قطعا از یادگارهای ارزشمند ایشان محسوب می‌شود.

ویژگی منحصربه‌فرد استاد جمشید مشایخی که حقیقتاً، استاد را از دیگر هنرمندان، متمایز می‌سازد، مردمی بودن ایشان است و ملت ایران، ترجیع‌بند معروفشان را که «من خاک پای مردم ایران هستم» را هیچگاه فراموش نخواهندکرد.

عمر و عزت شان روزافزون و سایه‌شان مستدام.»

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها