کد خبر: 248035
|
۱۳۹۷/۰۹/۰۷ ۱۲:۵۳:۰۰
| |

عضو جنبش فتح:

به حماس اعتماد نداریم

عزام الااحمد، عضو کمیته مرکزی جنبش فتح با ابراز بی‌اعتمادی به جنبش حماس، گفت: هفته آینده کمیته با هدف تعیین سیاستی برای کاهش قدرت حماس در غزه تشکیل خواهد شد. حماس این اظهارات را به منزله کودتایی علیه روند برقراری آشتی دانست.

به حماس اعتماد نداریم
کد خبر: 248035
|
۱۳۹۷/۰۹/۰۷ ۱۲:۵۳:۰۰

اعتمادآنلاین| عزام الاحمد، عضو کمیته مرکزی جنبش فتح و مسؤول پرونده آشتی در گفت‌وگو با تلویزیون فلسطین ادعا کرد: ما به حماس اطمینان نداریم و مطمئنیم این جنبش قصدی برای پایان دادن به اختلافات ندارد، نقطه شروع از نظر ما اینست که دولت وفاق تمامی مسؤولیت‌ها را به دست بگیرد.

الاحمد با اشاره به اینکه فتح از طریق مصری‌ها درجریان صحبت یا اظهارنظری درباره آشتی قرار نگرفت، تاکید کرد: حماس، اسرائیل و آمریکا بر بستن درب آشتی پافشاری دارند با این وجود محمود عباس (رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین) درب آشتی را به روی آنها باز نگه داشته است.

این عضو کمیته مرکزی فتح با تاکید بر اینکه هیچ تحریمی علیه غزه وجود ندارد، گفت: مصر بر حفظ نهادهای مشروع فلسطین و ایجاد اتحاد در زمینه نمایندگی از فلسطینی‌ها تاکید دارد.

الاحمد درباره اظهارات مسؤولان حماس نیز گفت: برخی از این سخنان با هدف نابودی روند آشتی مطرح شدند.

وی افزود: موسی ابومرزوق (عضو دفتر سیاسی جنبش حماس) کمک بسیاری به تشکیل کابینه رامی حمدالله کرد.

وی با اشاره به اینکه هرگز در قاهره پیشنهادی از طرف مصر به فتح ارائه نشد، درباره اقدامات آتی نیز گفت: هفته آینده کمیته‌ای برای تعیین گام‌هایی که قدرت حماس را در غزه کاهش داده و موجب آزار ساکنان آنجا نیز نشود، تشکیل خواهد شد.

این عضو فتح ادامه داد: مصر درباره پیشنهاد جنبش فتح برای پایان دادن به اختلافات که در مورد آن متقاعد شده بود، با ما صحبت کرد، ما هفته آینده نه به سبک اسرائیل یعنی پرداخت مبالغی به حماس، بلکه اقداماتی که قدرت حماس در غزه را کاهش داده و موجب اذیت ساکنان آنجا نمی‌شود، بررسی خواهیم کرد.

الاحمد با اشاره به اینکه اسرائیل با موافقت حماس اجازه انتقال مبالغی را داد و در برابر اعتراض ما، تهدیدمان کرد، گفت: اسرائیل به دنبال آن است که اختلافات ادامه یابند.

وی تاکید کرد: امنیت، ثبات و راه‌حل سیاسی تنها با تشکیل کشور فلسطین به پایتختی ابدی قدس محقق می‌شوند.

جنبش حماس در واکنش به اظهارات عزام الاحمد تاکید کرد که این سخنان به منزله کودتای آشکاری علیه تلاش‌های مصر برای برقراری آشتی است.

فوزی برهوم، سخنگوی حماس اعلام کرد: اظهارات عزام الاحمد حامل تهدیدی آشکار علیه مردم ما در نوار غزه بوده و در آن به تمامی کسانی که از غزه، خانواده‌های شهدا و زخمی‌های راهپیمایی‌های بازگشت و لغو محاصره حمایت می‌کنند، اهانت شده است.

سخنگوی حماس افزود: این سخنان سوء نیت این تیم اجرایی در جنبش فتح را نشان می‌دهد، زیرا طرفی که بیش از همه از اقدامات مصر و تلاش‌های ملی‌گرایانه برای برقراری وحدت و پایان محاصره غزه انجام می‌شود سود می‌برد، جنبش فتح خواهد بود.

برهوم ادامه داد: حماس به این صداهای ناهماهنگ هرگز توجهی نخواهد کرد و بر سر تعهد خود با فلسطینی‌ها برای برقراری وحدت، لغو محاصره غزه و پایان مشکلات ساکنان آن خواهد ماند.

وی تاکید کرد: حماس با جدیت تمام، رویکردی مثبت و بر اساس مسؤولیت ملی از تمامی تلاش‌های انجام شده برای برقراری وحدت و پایان محاصره غزه از جمله اقدامات مصر حمایت خواهد کرد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها