زمان پیش‌فروش و قیمت خودروهای بیسو در ایران به‌صورت رسمی اعلام شد

شرکت سیف خودرو نماینده رسمی محصولات بیسو در ایران امروز صبح در  نشست خبری با حضور اصحاب رسانه قیمت و زمان آغاز پیش‌فروش دو کراس اوور این برند چینی را اعلام کرد.

زمان پیش‌فروش و قیمت خودروهای بیسو در ایران به‌صورت رسمی اعلام شد
کد خبر: 248128
|
۱۳۹۷/۰۹/۰۷ ۱۹:۱۳:۰۰

اعتمادآنلاین| سیف خودرو برای اولین بار در نمایشگاه خودروی تهران 96 از محصولات بیسو درایران رونمایی کرد و پس از آن در نمایشگاه خودروی مشهد حضور یافت.اما ظاهرا ، این کراس اوورهای جذاب برای ورود به بازار اماده شده است.

شاهین خدامی در جریان این نشست خبری گفت: سیف خودرو در ابتدای فعالیت خود سعی نمود که با محصولات سوبارو وارد صنعت خودرو کشور شود اما بدلیل مشکلات مختلف از قبیل حضور گسترده سوبارو در آمریکا نتوانستیم در این مسیر با سوبارو ادامه مسیر دهیم . در ادامه راه به منظور پیشبرد سیاست های نظام در جهت حمایت در تولید داخلی به سمت خودروساز شدن گام برداشیم. در ابتدای این مسیر سعی نمودیم که یک سایت جدیدی را به منظور ایجاد خط تولید محصولات بیسو تاسیس نماییم اما در ادامه و با توجه به موارد مختلف به این نتیجه رسیدیم که یکی از سایت های تولید خودروی داخل که دارای زیر ساخت های مناسبی است را برای این کار در نظر بگیریم.پس از تحقیقات گسترده موفق به خرید بخش اعظم سهام مرتب خودرو شدیم. این شرکت که حدود 60 سال سابقه فعالیت دارد از زیر ساخت های بسیاری وسیعی در سرتاسر ایران برخوردار است که ما در رسیدن به اهداف بلند مدت یاری خواهد نمود.وی در ادامه گفت:برای تولید محصولات بیسو ،با صرف سرمایه گذاری بسیار زیادی اقدام به نوسازی خطوط تولید مرتب خودرو نموده و در ادامه با نصب کانوایر های هوایی که به جدیدترین فناوری روز دنیا مجهز شده و کاملا رباتیک است ،این خط را مناسب تولید محصولات مدرن بیسو نمودیم.

خدامی در خصوص شرکت Baic Yinxiang ،تولید کننده محصولات بیسو در چین گفت:این شرکت یکی از بزرگترین و صاحب تنکولوژی ترین خودروسازان چین محسوب می گردد که دارای چهار برند مختلف است. بیسو از جدیدترین برند هاس این شرکت است که در بخش محصولات لاکچری این برند چینی قرار دارد.محصولات این شرکت از طراحی بروز و جذابی برخوردار هستند و تکنولوژی موتور و جعبه دنده محصولات بیسو متلعق به خود این برند است.در قرار داد منعقده مشخص گردیده است که در فاز اول قرار داد فی مابین دو کراس اور بیسو T3 و بیسو T5 در ایران تولید گردد. از همین خطوط تولید آماده شده و تمامی مجوز های استاندارد اخذ گردید و مراحل شماره گذاری هفته بعد به اتمام می رسد.

داریوش ضیاء مدیر خدمات پس از فروش سیف خودرو در خصوص مدت زمان گارانتی و نحوه ارائه خدمات پس از فروش محصولات بیسو گفت:شرکت مرتب خودرو در گذشته دارای خدمات فروش نسبتا مناسبی بوده است که خوشبختانه ساختار این شبکه حفظ شده و با بروزرسانی این شبکه می توانیم در بیشتر نقاط ایران در خدمت مشتریان باشیم. همچنین جهت گسترده کردن این مجموعه ،10 نمایندگی دیگر در شهر هایی نظیر اصفهان ،بابل و غیره به شبکه نمایندگی خود اضافه نموده ایم.

وی در خصوص مدت زمان گارانتی محصولات بیسو گف:کلیه محصولات بیسو با 3 سال (یا 100 هزار کیلومتر هر کدام که زودتر فرا برسد) ،گارانتی تحویل مشتریان خواهد رسید.

آقای ضیاء درباره قیمت این خودرو و همچنین زمان آغاز پیش فروش محصولات بیسو گفت:سایت ما برای پیش فروش خودرو به احتمال فراوان از ساعت 10 صبح روز دوشنبه هفته آینده مورخه 97/09/12بر روی علاقمندان باز خواهد شد.البته بخشنامه فروش از روز شنبه به صورت گسترده منتشر خواهد شد.اما برای اطلاع از شرایط فروش محصولات بیسو باید بگویم که علاقمندان برای خرید بیسو T3 مبلغ 90 میلیون تومان و برای بیسو T5 مبلغ 125 میلیون تومان باید بعنوان ودیه پرداخت نماید و در خرداد و تیرماه سال آینده خودروی خود را تحویل بگیرند.همچنین برای خریداری که قصد خرید بیش از 5 دستگاه داشته باشند تسهیلاتی از قبیل تخفیف نقدی و پرداخت چند مرحله ای مبلغ ودیه در نظر گرفته شده است. در خصوص قیمت ها نیز باید بگویم اگر شرایط نرخ ارز تغییر نکند بیسو T3 با قیمت 170 الی 180 میلیون تومان و کراس اوور هفت نفره بیسو T5 با قیمت 240 الی 250 میلیون تومان عرضه خواهد شد.البته در پیش فروش آتی قیمت ها بصورت غیر قطعی خواهد بود.همچنین در فاز اول پیش فروش، طبق مجوز اخذ شده از وزرات صنعت و بانک مرکزی تعداد 1431 دستگاه شامل 951دستگاه بیسو T3 و480 دستگاه بیسو T5 در نظر گرفته شده است.

07

در ادامه نشست مدیر عامل سیف خودرو در خصوص میزان داخلی سازی گفت :در حال حاضر میزان داخلی سازی محصولات بیسو حدود 7 درصد است اما هدف اصلی ما رسیدن به 40 درصد داخلی سازی است که مطمئنا با توانمندی قطعه سازان داخلی این هدف قابل تحقق است.همچنین میزان تیراژ اولیه محصولات بیسو در ایران حدود 3000 دستگاه است اما در آینده ظرفیت تولید خودروهای بیسو به 10 هزار دستگاه در سال خواهد رسید.

در انتها جلسه خدامی مدیر عامل سیف خودرو گفت:ما با بیسو وارد صنعت خودروسازی کشور شده ایم اما هدف نهایی همکاری با یک برند معتبر جهانی جهت تولید و تامین خودرویی آفرود نظیر لندروور برای بازار ایران هستیم از این رو در هدف 5 ساله ما رسیدن به تیراژ 50 هزار دستگاه در سال است.

خدامی در جواب سئوالی در خصوص صادرات محصولات بیسو گفت: در قرارداد سیف خودرو با شرکت چینی صادارت دیده شده و ما اجازه صادارت به خودروهای منطقه را خواهیم داشت اما برای این منظور باید در ابتدا به 40 درصد داخلی سازی برسیم تا بتوانیم قیمت رقابتی تر از نمونه تولید شده در چین داشته باشیم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها