کد خبر: 248149
|
۱۳۹۷/۰۹/۰۸ ۰۹:۰۴:۰۰
| |

سلطانی‌فر خبر داد:

تلاش وزارت ورزش و جوانان برای بهبود شرایط میشتی جوانان

وزیر ورزش و جوانان گفت: تلاش جدی ما این است که شرایطی را فراهم کنیم که باز وضعیت معیشتی جوانان بهبود پیدا کند.

تلاش وزارت ورزش و جوانان برای بهبود شرایط میشتی جوانان
کد خبر: 248149
|
۱۳۹۷/۰۹/۰۸ ۰۹:۰۴:۰۰

اعتمادآنلاین| مسعود سلطانی‌فر (وزیر ورزش و جوانان) با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه جوانان گفت: علاوه بر حوزه ورزش در حوزه جوانان نیز کارهای باارزشی انجام داده‌ایم، اما منعکس نمی‌شود.

وی ادامه داد: در سال 92 در زمینه تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج، در مجموع 2 هزار و 900 میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج با سقف سه میلیون تومان به هر یک از زوجین داده شده که در سال 95 و 96 این رقم به 10 میلیون تومان برای هر زوج رسید و در نهایت در سال 97 این رقم به سقف 15 میلیون تومان افزایش یافت.

وزیر ورزش و جوانان اضافه کرد: عملکرد سیستم بانکی نیز خوشبختانه در ارتباط با اجرای مصوبات دولت بسیار مطلوب بوده و فکر می‌کنم؛ تا پایان سال از این محل حدود 15 هزار میلیارد تومان یا بیشتر را شاهد پرداخت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج باشیم.

سلطانی‌فر با اشاره به اقداماتی که برای تحکیم بنیان خانواده از سوی این وزارتخانه صورت گرفته است، گفت: تلاش کردیم شرایطی را فراهم کنیم که بنیان‌های خانواده مستحکم شود و جوانان ما با آگاهی بیشتری بتوانند پیوند مشترک‌شان را آغاز کنند. همچنین کمک می‌کنیم؛ آمار طلاق کاهش پیدا کند. ما این برنامه را از طریق گسترش دفاتر مشاوره و راهنمایی ازدواج با جدیت دنبال کردیم. سه سال پیش تعداد این دفاتر در کشور شاید کمتر از 50 مورد بود، اما الان به بیش از 400 مرکز رسیده است و با نظارت ما و سازمان بهزیستی این دفاتر توسط بخش خصوصی گسترش پیدا کرده‌اند.

وی تصریح کرد: هدف این مراکز یا دفاتر این است، در بدو زندگی مشترک یک سری راهنمایی‌ها و مشاوره‌ها به جوانان داده شود که خوشبختانه ما با رصدی که انجام داده‌ایم، آثار آن را دیده‌ایم به گونه‌ای که حتی آمار طلاق هم کاهش پیدا کرده است.

او ادامه داد: کار دیگری که معاونت امور جوانان وزارتخانه انجام داده، توانمندسازی جوانان و آگاهی دادن بیشتر به آنها است تا اینکه بتوانند در زندگی شخصی و اجتماعی‌شان قدم‌های اساسی‌تری را بردارند و مسیر سالم‌تری را پیش روند. همچنین اگر در مسیر ازدواج قدم بر دارند، ما باید برای آنها شرایطی را فراهم آوریم که بنیان‌های خانواده مستحکم‌تر شود.

وزیر ورزش و جوانان در پایان اظهار داشت: در هر صورت تلاش جدی ما این است که شرایطی را فراهم کنیم که باز وضعیت معیشتی جوانان بهبود پیدا کند. اقدامات ما در چارچوب قانون اقدامات موثری بوده است. باور دولت بر این است که ما اگر مشکل اشتغال جوانان را حل کنیم خود به خود به حل دیگر مشکلات کمک خواهد شد.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها