کد خبر: 248173
|
۱۳۹۷/۰۹/۰۸ ۱۰:۲۸:۰۰
| |

پیشنهادهایی برای گالری‌گردی در آخر هفته

تعطیلات آخر هفته که معمولا در پایتخت با بازگشایی نمایشگاه‌های هنری همراه است، فرصت خوبی را برای هنردوستان فراهم می‌کند تا بخشی از وقت خود را به بازدید از گالری‌ها و موزه‌ها اختصاص بدهند. ایسنا در این مطلب پیشنهادهایی را برای گالری‌گردی در این ایام ارائه می‌کند.

پیشنهادهایی برای گالری‌گردی در آخر هفته
کد خبر: 248173
|
۱۳۹۷/۰۹/۰۸ ۱۰:۲۸:۰۰

اعتمادآنلاین|

موزه امام علی(ع)

نمایشگاه تصویرسازی ادیان توحیدی با آثار هنرمندانی از کشورهای ایران، اوکراین، کرواسی، ایتالیا، روسیه، قزاقستان، ترکیه، تایوان و عراق در موزه هنرهای دینی امام علی(ع) برگزار شده است.

در این نمایشگاه 65 اثر از 27 هنرمند ایرانی، 21 هنرمند خارجی و 17 تن از استادان صاحب نام ایرانی و خارجی با موضوعات «بیان آموزه‌ها و تعالیم انبیا»، «نیکوکاری و نوع دوستی»، «دعا و نیایش» و «صلح و آشتی» به نمایش درآمده است.

نمایشگاه تصویرسازی ادیان توحیدی تا 26 دی ماه از ساعت 9 تا 18 در موزه هنرهای دینی امام علی(ع) واقع در خیابان ولی عصر(عج) روبه‌روی بزرگراه نیایش، بلوار اسفندیار شماره 35 میزبان علاقه‌مندان و دوست‌داران رشته تصویرسازی است.

گالری نقش‌جهان

نمایشگاه آبرنگ‌های «مهرنوش سیدمحسنی» با عنوان «زمزمه طبیعت» جمعه (نهم آذر ماه) در گالری نقش جهان تهران افتتاح می‌شود.

آثار ارائه‌شده در نمایشگاه حاصل یک سال و نیم اخیر و به گفته خودش مشق‌هایی از طبیعت است؛ طبیعتی که همیشه عاشقش بوده. در بیانیه نمایشگاه سیدمحسنی آمده است: «زمزمه طبیعت زمزمه عشق است ... زمزمه‌ای عاشقانه برای دوست داشتن و دوست داشته شدن.»

این نمایشگاه جمعه 9 آذر ماه 97 از ساعت 16 تا 20 در نگارخانه نقش جهان واقع در نیاوران، از میدان یاسر به سمت تجریش، کوچه همایونفر، کوچه سعدی، کوچه حافظ، خیابان آیت‌الله محمودی 2، پلاک 9 افتتاح می‌شود و تا 14 آذرماه به جز شنبه از ساعت 16 تا 19 ادامه خواهد داشت.

گالری دیلمان

گالری دیلمان در ابتدای کار خود همراه با نمایش آثار، اقدام به چاپ کتابی از زندگی و آثار سیمین اکرامی کرده است و امیدوار است این روند را برای هنرمندان دیگر خود نیز ادامه دهد.

گالری دیلمان 16 آذر برای نخستین بار بر روی مخاطبان گشوده خواهد شد و علاقه‌مندان هنرهای تجسمی می‌توانند برای بازدید از نخستین نمایشگاه این گالری از آثار سیمین اکرامی به آدرس تهران، خیابان شریعتی، خیابان پورمشکانی شماره 50 مراجعه کنند و جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره 22875636 تماس بگیرند.

گالری فردا

در نمایشگاه «انقلاب تا جمهوری» آثاری از محبوبه پهلوان روی دیوار این گالری خواهد رفت که ترکیبی از تکنیک‌های مختلف خواهد بود. این هنرمند در این نمایشگاه آخرین آثار خود را به نمایش خواهد گذاشت که بیشتر آنها فضای شهری و انسان امروزی در این فضا را ترسیم کرده است.

در نمایشگاه محبوبه پهلوان 25 اثر نقاشی از این هنرمند نمایش داده خواهد شد.

این نمایشگاه از نهم آذرماه تا پانزدهم این ماه در گالری فردا برپا می شود و علاقه‌مندان برای دیدن آن می‌توانند از ساعت 16 تا 20 به گالری فردا واقع در خیابان کریمخان زند، زیر پل کریم‌خان، خیابان حسینی، کوچه اعرابی 6، پلاک 2 مراجعه کنند. گالری روزهای پنجشنبه از ساعت 16 تا 18 میزبان بازدیدکنندگان است.

فرهنگستان هنر

فرهنگستان هنر، به مناسبت روز جهانی همبستگی با مردم فلسطین، نمایشگاه نقاشی «فلسطین در آیینه خیال هنرمندان» را برگزار می‌کند.

آثار هنرمندان فلسطینی که در موزه هنرهای معاصر فلسطین به نمایش گذاشته می‌شود، حدود 50 اثر کم نظیر نقاشی از هنرمندانی همچون سعید حسین، محمد الشاعر، ابراهیم غنام، برهان کرکوتلی، توفیق عبدالعادل، مصطفی حلاج و ... است که توسط این هنرمندان در اردوگاه‎ها و خارج از وطنشان خلق شده و در دهه هشتاد توسط فرهنگستان هنر خریداری و در گنجینه این فرهنگستان نگهداری می‌شود. هم‌زمان 20 اثر نقاشی از هنرمندان شاخص ایرانی همچون احمد اسفندیاری، حبیب‌الله صادقی، مصطفی گودرزی، ناصر پلنگی، حبیب‌الله آیت‌الهی، کاظم چلیپا، غلامعلی طاهری و ... با موضوع فلسطین، از مجموعه گنجینه این موسسه در نگارخانه استاد لرزاده موسسه فرهنگی هنری صبا، وابسته به فرهنگستان هنر به نمایش گذاشته می‌شود.

علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه‌ها می‌توانند تا 22 آذر ماه همه روزه به جز روزهای تعطیل از ساعت 10 تا 18 به نشانی موزه هنرهای معاصر فلسطین خیابان ولی‌عصر (عج)، خیابان بزرگمهر، نبش خیابان برادران مظفر، پلاک 74 و نگارخانه استاد لرزاده واقع در خیابان ولی‌عصر(عج)، خیابان طالقانی خیابان برادران شهید مظفر، پلاک 125 مراجعه کنند.

گالری مژده

مریم حیدرزاده، ترانه‌سرا، پنجمین نمایشگاه نقاشی‌هایش را با عنوان «پس از آن همه حسرت» جمعه نهم آذر در گالری مژده افتتاح خواهد کرد.

او درباره آثار تازه‌اش گفته است: این نمایشگاه شامل 30 تابلو است که با تکنیک اکریلیک روی بوم و در یک سال اخیر خلق شده‌اند. «پس از آن همه حسرت»، نامی است که برای نمایشگاه‌های نقاشی خودم برگزیده‌ام، زیرا سه‌ونیم ساله بودم که بر اثر یک عمل جراحی بینایی‌ام را از دست دادم و نقاشی هنری بود که همیشه عاشقش بودم و به خاطر این محدودیت نمی‌توانستم به آن بپردازم. تا 9 سال قبل که پس از آن همه حسرت با راهنمایی استادم آقای قاسمی‌زاده توانستم به سمت آن بروم. رنگ‌ها و تصاویر در هاله‌ای از ابهام در ذهنم وجود داشت و همین موضوع کمک کرد تا بتوانم نقاشی کنم.

مایشگاه مریم حیدرزاده عصر جمعه نهم آذر در گالری مژده به نشانی سعادت آباد، خیابان علامه شمالی، خیابان هجدهم شرقی، پلاک 27، آغاز به کار می‌کند و تا شانزدهم آذرماه (غیر از شنبه) هر روز از ساعت 12 تا 20 به تماشاست.

گالری آریانا

«هزارباده» عنوان نمایشگاه آثار ایمان ملاجعفری است که نهم آذرماه در گالری آریانا، افتتاح خواهد شد.

در این نمایشگاه نزدیک به چهل اثر از این هنرمند به نمایش گذاشته می‌شود. مضمون این نمایشگاه، مهرورزی است و ایمان ملاجعفری با تاکید بر دوری از بی‌تفاوتی و پرهیز از اعتراض، محبت و دیگر دوستی را، راه برون رفت از شرایط سرد ارتباطات اجتماعی امروز می‌داند.

این نمایشگاه نهم آذرماه ساعت 16 در گالری آریانا واقع در خیابان فیاضی (فرشته)، افتتاح می‌شود.

گالری تم

اولین نمایشگاه انفرادی عکس مصطفی نوده با عنوان «ما هیچ، ما نگاه» روز پنجشنبه، هشتم آذر در گالری تم افتتاح خواهد شد. در این نمایشگاه 20 عکس از عکس‌های مینیمال نوده به نمایش درمی‌آیند که می‌توان آن‌ها را عکس‌هایی در ستایش زیبایی‌های کوچک زندگی دانست.

گالری تم در خیابان کریمخان، ویلای شمالی، کوچه زبرجد، پلاک 10 قرار دارد. این نمایشگاه تا 14 آذر ماه برقرار است.

گالری فرشته

نمایشگاه ویدئو آرت‌های علی اتحاد با عنوان «تو اینجا بودی» در گالری فرشته برگزار می‌شود.

این نمایشگاه عصر جمعه نهم آذر ماه ساعت 16 در گالری فرشته واقع در خیابان دکتر شریعتی، پایین‌تر از پل صدر- پلاک 1671 افتتاح و تا 16 آذرماه برپا است.

موزه ملی ایران

نمایشگاه «باستان‌شناسی و هنر سرزمین هلند به روایت موزه درنتس» 560 اثر تاریخی باستانی هلند را به مدت شش ماه تا 17 فروردین 1398 در موزه ملی ایران به نمایش می‌گذارد. در میان 560 شی باستانی و تاریخی در 331 ردیف از موزه درنتس شهر آسن در هلند، تابلوهای نقاشی‌ای نیز حضور دارد که هنردوستان علاقه‌مند به میراث‌فرهنگی می‌توانند از آن‌ها بازدید کنند. گالری نقاشی این نمایشگاه دربرگیرنده منتخبی از آثار هنرمندان هلندی است که عمدتا شامل مناظر و زندگی روستایی در استان «درنته» است.

یکی از تابلوهای به نمایش درآمده «بر دروازه ابدیت» نام دارد که به دلیل موضوعیت آن با هلند، از مخزن موزه هنرهای معاصر برای نمایش در این نمایشگاه امانت گرفته شده است. تابلویی را که با نام «چشم‌انداز خانه روستایی در درنته 1894» معرفی شده است، مسوولان موزه درنتس با حمایت «ینکگیرولوتریج» سال گذشته از نهاد دیگری خریداری کرده‌اند، اما تا قبل از انتقال آن به ایران، در هیچ کدام از تالارها یا نمایشگاه‌های هلند نمایش داده نشده بود.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها