وام 500 میلیون دلاری عربستان به تونس

یک منبع آگاه اعلام کرد، ولیعهد عربستان در سفر خود به تونس وعده دادن 500 میلیون دلار وام به این کشور را داده است.

وام 500 میلیون دلاری عربستان به تونس
کد خبر: 248215
|
۱۳۹۷/۰۹/۰۸ ۱۲:۴۸:۰۰

اعتمادآنلاین| یک منبع آگاه گفت، تونس طی روزهای آینده اعلام خواهد کرد که در چارچوب توافق‌های اقتصادی که در سفر محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان به تونس صورت گرفت، عربستان وامی به ارزش 500 میلیون دلار با بهره کم به تونس خواهد داد.

به گزارش رویترز، در این راستا، نورالدین بن تیشه، مشاور سیاسی رئیس جمهوری تونس به تلویزیون دولتی این کشور گفت: مجموعه توافق‌های اقتصادی از جمله اعطای وام با بهره کم و توافق‌هایی در زمینه سرمایه‌گذاری میان عربستان و تونس وجود دارد که طی روزهای آتی اعلام خواهد شد و هر آنچه که که تونس درخواست کرده ولیعهد سعودی در این سفر با آن موافقت کرده است.

همزمان با سفر محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان به تونس در روز سه شنبه، صدها تونسی در نخستین اعتراض‌ جهان عرب علیه ولیعهد مشارکت داشتند و او را به دست داشتن در قتل خاشقجی متهم کردند.

با وجود اعتراضات مردمی، بن سلمان به گرمی توسط رئیس جمهور تونس مورد استقبال قرار گرفت و مدال جمهوری تونس را از او دریافت کرد.

تونس در حال حاضر با کاهش کسری بودجه و کاهش ذخیره ارزی روبروست و در واقع از زمان سقوط زین العابدین بن علی، دیکتاتور سابق تونس در سال 2011 و افزایش بی‌سابقه تورم و بیکاری با بحران اقتصادی دست و پنجه نرم می‌کند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها