کد خبر: 248236
|
۱۳۹۷/۰۹/۰۸ ۱۴:۵۳:۰۰
| |

افتتاح روستایی برای زنان در شرق سوریه

رسانه‌ها با انتشار تصاویری از یک روستا در شرق سوریه اعلام کردند این روستا که «چینوار» (به زبان کردی به معنای وطن زنان است) نام دارد به دست زنان ساخته شده و مردان اگر چه اجازه ورود به آن را داشته اما حق بیتوته و اقامت در آن را ندارند.

افتتاح روستایی برای زنان در شرق سوریه
کد خبر: 248236
|
۱۳۹۷/۰۹/۰۸ ۱۴:۵۳:۰۰

اعتمادآنلاین| همزمان با روز جهانی منع خشونت علیه زنان، زنان سوری ساکن شمال شرق سوریه روز گذشته روستای مختص به خود را که روستایی بدون مرد است افتتاح کردند.

به گزارش اعتمادآنلاین ، رسانه‌ها با انتشار تصاویری از این روستا اعلام کردند این روستا که «چینوار» (به زبان کردی به معنای وطن زنان است) نام دارد به دست زنان ساخته شده و مردان اگر چه اجازه ورود به آن را داشته اما حق بیتوته و اقامت در آن را ندارند.

روستای چینوار

بر اساس گزارش رسانه‌ها ساخت این روستا که در مناطق تحت کنترل کردها قرار دارد از سال 2015 آغاز شد و زنان مسئولیت احداث و بازسازی «چینوار» را به عهده گرفته و به جای دیوارکشی اطراف روستا از کاشت درخت استفاده کردند تا این روستا دوستدار طبیعت هم محسوب شود.

گفته می‌شود زنان شرکت‌کننده در ساخت این روستا عهده‌دار هدایت بولدوزرها و کامیون‌های انتقال مصالح ساختمانی بودند و امنیت آن نیز به پلیس‌های زن واگذار شده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها