کد خبر: 248275
|
۱۳۹۷/۰۹/۰۹ ۰۸:۴۵:۰۰
| |

مهرداد لاهوتی، سخنگوی فراکسیون مستقلان ولایی

وزیر امور خارجه به هیچ‌وجه در مجلس استیضاح نمی‌شود/ ظریف نگران پول‌های کثیف است

مهرداد لاهوتی، سخنگوی فراکسیون مستقلان ولایی گفت: به هیچ‌وجه آقای ظریف در مجلس استیضاح نمی‌شود اما اگر استیضاح شود با رأی اعتماد قوی‌تر از مجلس به سمت وزارتخانه بدرقه می‌شود که قطعا موجب عزت بیشتر ایشان خواهد بود.

وزیر امور خارجه به هیچ‌وجه در مجلس استیضاح نمی‌شود/ ظریف نگران پول‌های کثیف است
کد خبر: 248275
|
۱۳۹۷/۰۹/۰۹ ۰۸:۴۵:۰۰

اعتمادآنلاین| مهرداد لاهوتی، سخنگوی فراکسیون مستقلان ولایی در واکنش به کلید خوردن استیضاح محمدجواد ظریف به علت عدم ارائه مدارک وجود پولشویی در ایران گفت: آقای ظریف حرف بدی نزد، هر سال حدود 20 میلیارد دلار کالای قاچاق وارد کشور می شود، قطعا کسانی از این پول سود می برند. آیا این پول کثیف نیست؟ 6میلیون معتاد در کشور مواد مخدر تأمین می کنند، این پول هایی که از محل فروش مواد مخدر کسب می شود، پول کثیف نیست؟ من نمی دانم یک عده چه می گویند و دنبال چه ادله ای می گردند.

وی افزود: آقای ظریف حرف درستی زد. به هر کشوری در دنیا بریم، اگر کسی بخواهد مقداری پول نقد به حساب واریز کند می گویند «این پول را از کجا آوردید»، طرف باید ادله بیاورد که این پول را از کجا آورده؟ آیا مالیات و عوارضش پرداخت کرده است یا خیر؟ بناببراین تمیز و زلال بودن پول ها در سیستم بانکی امروز از اصول اولویت دار به حساب می آید.

سخنگوی فراکسیون مستقلان ولایی یادآور شد: نحوه مقابله با فسادهای مالی که بعضا به جنایت می انجامد، چگونه باید باشد؟ آیا حتما باید منتظر ماند تا این فسادها رخ بدهد، سپس پرونده تشکیل شود، تیم های بازرسی از نهادهای مختلف روی مسئله کار کنند چندین وانت مدرک و سند تهیه می شود؟

وی افزود: حرف آقای ظریف روشن است، او می گوید از اول تدابیری را در نظام بانکی کشور به اجرا درآوریم تا از بسیاری فسادها در حوزه پولشویی جلوگیری شود. همه جای دنیا همین کار را می کنند. وقتی پولی غیرمتعارف بین دو حساب بانکی جابه جا می شود سیستم آلارم می دهد، آن پول بلوکه می شود تا بررسی های لازم صورت گیرد. اگر پول کثیف تشخیص داده شد از همان جا جلویش را سد و با عوامل ماجرا برخورد قضایی می کنند اما اگر پول مشروع بود با هدف تقویت سرمایه گذاری مشمول تدابیر تشویقی می شود.

لاهوتی تأکید کرد: معتقدم به هیچ وجه آقای ظریف در مجلس استیضاح نمی‌شود اما اگر استیضاح شود با رأی اعتماد قوی تر از مجلس به سمت وزارتخانه بدرقه می شود که قطعا موجب عزت بیشتر ایشان خواهد بود.

منبع: نامه‌نیوز

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها