هاشمی در همدان:

مردم به تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی شورا‌ها و شهرداری‌ها اعتماد کافی ندارند

رئیس مجمع مشورتی روسای شورای اسلامی کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها گفت: در شرایط کنونی مردم به تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی شورا‌ها و شهرداری‌ها اعتماد کافی و قطعی ندارند. فضای بی‌اعتمادی در جامعه زیاد شده است و افزایش شکاف بین مردم و مسئولان دیده می‌شود.

مردم به تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی شورا‌ها و شهرداری‌ها اعتماد کافی ندارند
کد خبر: 248301
|
۱۳۹۷/۰۹/۰۹ ۱۰:۲۴:۰۰

اعتمادآنلاین| محسن هاشمی رفسنجانی شامگاه پنجشنبه در شصت و دومین اجلاس مجمع مشورتی رؤسای شورا‌های اسلامی کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها در همدان اظهار داشت: آخرین مشکل پیش‌روی مدیریت شهری قانون منع به کار‌گیری نیرو‌های بازنشسته است که باید با تدبیر آنرا مدیریت کرد یا مشکل دیگر لایحه ارزش افزوده و تغییر عنوان آن به مالیات است.

وی افزود: در کمیسیون کلانشهر‌ها و حتی در حضور وزیر کشور هم مضر بودن تغییر عنوان ارزش افزوده به مالیات مطرح شده است و نباید اجازه داد که با این تغییر عنوان منابع پایدار قانونی در اختیار شهرداری‌ها از دست برود. از نمایند‌گان مجلس شورای اسلامی هم تقاضا داریم که تلاش کنند عنوان ارزش افزوده در قانون مدیریت شهری باقی بماند به عنوان مالیات تغییر نکند.

بیشتر بخوانیدمحسن هاشمی: ایران از مشکلاتی که دشمنان پیش آورده‌اند با موفقیت عبور خواهد کرد


وی با اشاره بر اینکه کار‌آمدی مدیریت شهری برگرفته از کار‌آمدی قانون است، گفت: اگر قوانین صحیح و موثر برای مدیریت شهر در اختیار شورا‌ها و شهرداری‌ها باشد شهر به سادگی مدیریت می‌شود نمونه آن تحقق اجرای مدیریت یکپارچه شهر‌هاست. وقتی از وزرا سئوال می‌کنیم چرا برای تحقق مدیریت یکپارچه شهری مقامت می‌کنید جواب می‌دهند آنوقت ما توان پاسخگویی و اعمال نظر در مقابل مجلس را نخواهیم داشت.

رئیس مجمع مشورتی روسای شورای اسلامی کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها با هشدار بر اینکه امکان دارد اواخر امسال یا ابتدای سال آینده شهرداری با مشکل بزرگ افزایش هزینه‌های عمران شهری مواجه شوند، اظهار داشت: از هم اکنون باید به فکر راهکاری برای برون رفت از این مشکل در مدیریت شهری بود تا هزینه‌ها چند برابری اجرای طرح‌ها بر مدیریت شهری تحمیل نشود.

هاشمی رفسنجانی افزود: تورم لجام گیسخته مشکلاتی را پیش‌روی شهرداری‌ها قرار داده است که در نه در مجلس و در نه در دولت به فکر آن نیستند و سال آینده بدون استثنا شهر‌ها را با چالش جدی‌تر در مدیریت شهر مواجه می‌کند. باید درباره این مشکل حساس بود و برای آن تدبیر و راهکار داشت تا رفاه و آسایش مردم با مشکل روبرو نشود.

وی گفت: شهرداری‌ها اگر حق عوارض گرفتن نداشته باشند هزینه‌ها آنها هم اضافه شود پس چطوری باید شهر را اداره کنند. به خصوص در حمل و نقل عمومی و انبوه‌بر‌ها دولت باید شهرداری‌ها را یاری دهد. دولت انتظار دارد که اقدان اصلاحی در نیرو‌ها شهرداری انجام دهیم اما با این وضعیت اقتصادی و برخی سیاست‌ها دولت که فقر اقتصادی را به جامعه پمپاژ می‌کند اینکار مشکل‌ساز است و باید دولت به آن توجه کند.


رئیس مجمع مشورتی روسای شورای اسلامی کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها افزود: در شرایط کنونی مردم به تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی شورا‌ها و شهرداری‌ها اعتماد کافی و قطعی ندارند. فضای بی‌اعتمادی در جامعه زیاد شده است و افزایش شکاف بین مردم و مسئولان دیده می‌شود باید برای عبور از مشکلات دولت و حاکمیت به مشکلات شهرداری‌ها بیش از گذشته توجه کنند. اولویت همیشگی شهرداری‌ها هم باید همیشه خدمت به مردم باشد.

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها