کد خبر: 248471
|
۱۳۹۷/۰۹/۱۰ ۱۲:۴۲:۰۰
| |

عبدالله ناصری عضو شورای مشورتی اصلاح‌طلبان در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین:

استیضاح ظریف احتمالا با مدیریت لاریجانی از دستور خارج می‌شود/ استیضاح فرصت خوبی برای مطرح شدن مسائلی مانند پولشویی است

عضو شورای مشورتی اصلاح‌طلبان گفت: یش‌بینی من این است که استیضاح ظریف به احتمال زیاد با مدیریت آقای لاریجانی از دستور کار خارج خواهد شد ولی اگر استیضاح شکل بگیرد، فرصت بسیار خوبی است که آقای ظریف مسائل زیادی را درباره برجام مطرح کند مانند پولشویی که جامعه هنوز اطلاعی از آن ندارند.

استیضاح ظریف احتمالا با مدیریت لاریجانی از دستور خارج می‌شود/ استیضاح فرصت خوبی برای مطرح شدن مسائلی مانند پولشویی است
کد خبر: 248471
|
۱۳۹۷/۰۹/۱۰ ۱۲:۴۲:۰۰

اعتمادآنلاین| عبدالله ناصری با اشاره به طرح استیضاح محمدجواد ظریف و احتمال تکرار تنش‌های داخلی دوران مذاکرات هسته‌ای و برجام، گفت: امضاکنندگان طرح دقیقا همان کسانی هستند که با امضای برجام مخالف بودند. بنابراین روند رو به جلو دولت آقای روحانی که در سیاست خارجه تحت مدیریت آقای ظریف شکل گرفته و دنبال می‌شود، قطعا با تنش‌زایی که از آغاز در دستور کار برخی جریان‌ها بوده، تطابق ندارد. لذا من استیضاح را امر دور از ذهنی نمی‌بینم. چون آن‌ها با برجام که اوج شاهکار آقای ظریف و تحت حمایت رهبری بود نیز همچنان مخالفت می‌کنند.

این عضو شورای مشورتی اصلاح‌طلبان با اشاره به اینکه احتمال دارد این استیضاح وارد دستور کار مجلس شورای اسلامی نشود، گفت: پیش‌بینی من این است که استیضاح به احتمال زیاد با مدیریت آقای لاریجانی از دستور کار خارج خواهد شد ولی اگر استیضاح شکل بگیرد، فرصت بسیار خوبی است که آقای ظریف مسائل زیادی را درباره برجام مطرح کند مانند پولشویی که جامعه هنوز اطلاعی از آن ندارند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب همچنین در پاسخ به این سوال که چنانچه مسئولان دولتی اطلاع‌رسانی بهتری در موضوعات مختلف از جمله پولشویی یا تحریم‌ها داشتند احتمال کمتری وجود داشت تا طرح استیضاح به امضا برسد، به اعتمادآنلاین توضیح داد: استیضاح‌کنندگان با این نوع مطالبات دیدگاهشان جا به جا نمی‌شد.

به گفته وی، آنان از سال 92 بنای خود را بر این گذاشتند و این روند را دنبال می‌کنند و الان فرصت خوبی است تا بتوانند خواسته‌های خودشان را پیش ببرند.

ناصری اضافه کرد:‌ اما در اینکه دولت وظیفه‌ای دارد که اطلاع‌رسانی کند که مثل خیلی از موارد باید بپذیریم دولت کوتاهی‌هایی در حوزه افکار عمومی و اطلاع رسانی داشته است و این گلایه نخبگان و جامعه و نهادهای حکومتی وارد است. البته متوجه باشیم که بسیاری از سیاست‌گذاری‌های دولت در دوران تحریم شاید بیانشان به مصلحت جامعه و دولت نباشد.

ناصری همچنین درباره عملکرد فراکسیون امید در حمایت از دولت در تصمیمات صحن علنی مجلس شورای اسلامی چنین توضیح داد: در مجموع جهت‌گیری فراکسیون امید در حمایت و همسویی و همکاری با دولت بوده است و اما باید گفت که به نوعی این رابطه یک طرفه بوده است. چراکه در مواقعی که فراکسیون امید از دولت انتظار مشورت و همکاری داشتند، محقق نشده است. ولی با این حال فراکسیون امید از دولت حمایت می کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها