کد خبر: 248484
|
۱۳۹۷/۰۹/۱۰ ۱۱:۰۸:۰۰
| |

حبیب‌الله ده‌مرده، نماینده زابل در مجلس دهم

امنیت مرزهای شرقی کشور در شأن جمهوری اسلامی ایران نیست/ تلاش برای آزادی بقیه مرزبانان ادامه دارد/ اشرار در هر گوشه‌ای باید مورد تعقیب قرار بگیرند

حبیب‌الله ده‌مرده، نماینده مجلس دهم گفت: کشورهای همسایه به وظایفشان عمل کنند در غیر اینصورت، اشرار هر گوشه‌ای که بروند، باید مورد تعقیب نظام جمهوری اسلامی قرار بگیرند تا درس عبرتی باشد

امنیت مرزهای شرقی کشور در شأن جمهوری اسلامی ایران نیست/ تلاش برای آزادی بقیه مرزبانان ادامه دارد/ اشرار در هر گوشه‌ای باید مورد تعقیب قرار بگیرند
کد خبر: 248484
|
۱۳۹۷/۰۹/۱۰ ۱۱:۰۸:۰۰

اعتمادآنلاین| حبیب‌الله ده‌مرده، نماینده زابل در مجلس دهم درباره مرزبان‌های ربوده شده در مرز میرجاوه بیان کرد: پنج نفر از این مرزبانان آزاد شده‌اند و جمهوری اسلامی ایران ظرفیت‌های خوبی دارد که باید از آن استفاده کند. از طرف دیگر کشورهای همسایه هم باید به وظایف ذاتی خود عمل کنند.

وی با بیان اینکه کشورهای همسایه، دوست و برادر ما هستند، عنوان کرد: ما همیشه با یکدیگر با تعامل زندگی کردیم و احترام گذاشته و می‌گذاریم اما واقعیت این است که امنیت مرزهای شرقی کشور در شان جمهوری اسلامی ایران نیست. تراز جمهوری اسلامی خیلی بالاتر است.

نماینده زابل در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: عبدالمالک ریگی یک شرور بود و او را از آسمان به زمین آوردند که عبرتی هم برای بشر بود که هیچ‌کس در دنیا این قدرت را ندارد، این قدرت جمهوری اسلامی ایران است. چند داعشی هم به دستور اربابشان اقداماتی را انجام دادند که جمهوری اسلامی چندین کیلومتر خارج از مرزها به آنان درس داد.

ده‌مرده اظهار داشت:‌ این طرف قضیه هم ما حرف‌مان این است که کشورهای همسایه به وظایفشان عمل کنند در غیر این صورت، اشرار هر گوشه‌ای که بروند باید مورد تعقیب نظام جمهوری اسلامی قرار بگیرند تا درس عبرتی باشد.

وی یادآور شد: امنیت قابل مذاکره، معامله و خرید و فروش نیست که کسی برایش قیمت تعیین کند. یا خودتان مدیریت کنید یا در غیر این صورت من برای خودم و تو امنیت ایجاد می‌کنم، اما نباید از کسی اجازه گرفت. تلاش جهت آزادی مابقی مرزبانان ادامه دارد و حل این موضوع وظیفه ذاتی وزارت امور خارجه، وزارت کشور و برخی دستگاه‌ها است که باید کار خود را انجام دهند.

براساس این گزارش 14 نفر از مرزبانان مرزهای شرقی کشور بامداد 24 مهرماه امسال در منطقه صفر مرزی «لولکدان» ربوده شدند که پنج تن از آنان یک ماه بعد در تاریخ 24 آبان ماه آزاد شده و یکم آذرماه به کشور بازگشتند.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها