کد خبر: 248548
|
۱۳۹۷/۰۹/۱۰ ۱۳:۲۲:۰۰
| |

رئیس مجمع نمایندگان استان سمنان عنوان کرد:

سفر رییس جمهور فرصت مناسبی برای تسریع مصوبه‌‍‌های باقی مانده سفرهای قبلی

رئیس مجمع نمایندگان استان سمنان گفت: سفر رییس جمهمور فرصت مناسبی برای تسهیل و تسریع مصوبه‌های باقی مانده سفرهای قبلی و نیز تصویب طرح‌های جدید توسعه‌ای برای استان است.

سفر رییس جمهور فرصت مناسبی برای تسریع مصوبه‌‍‌های باقی مانده سفرهای قبلی
کد خبر: 248548
|
۱۳۹۷/۰۹/۱۰ ۱۳:۲۲:۰۰

اعتمادآنلاین| احمد همتی رئیس مجمع نمایندگان استان سمنان گفت: در اجرای طرح انتقال آب خزر، روند اداری در مساله زیست محیطی طی و نیاز آبی مشخص شده است، امید است در این سفر رئیس جمهوری تصمیم جدی برای اجرای این طرح گرفته شود.

وی به بهره وری مناسب آبی استان سمنان اشاره کرد و اظهارداشت: با وجود زمینه مناسب رشد و توسعه، اولین و مهم ترین نیاز این خطه، تحقق منابع پایدار آبی با اجرای طرح انتقال آب خزر و سدهای مصوب است.

نماینده مردم شهرستان های سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این دیار می تواند در رونق اقتصادی و اشتغالزایی کشور جایگاه ویژه ای داشته باشد که تحقق این مهم نیازمند منابع پایدار آب است.

وی تاکید کرد: دولت باید سمنان را به خاطر داشتن ظرفیت و قابلیت های مناسب جزو استان های اولویت دار بودجه ای و طرح های توسعه ای قرار دهد.

همتی با اشاره به رتبه ششم استان سمنان از نظر وسعت و قابلیت های منابع، بیان کرد: سفر دکتر روحانی و کاروان تدبیر و امید به استان سمنان فرصتی مهم و ارزشمند برای پیگیری مصوبات سفرهای گذشته و توسعه روزافزون اقتصادی است.

وی با اشاره به مستعد بودن استان سمنان برای رشد و توسعه در بخش های مختلف، اضافه کرد: این سفر فرصت مناسبی برای تسهیل و تسریع مصوبه های باقی مانده سفرهای قبلی و نیز تصویب طرح های جدید توسعه ای برای استان است.

رئیس مجمع نمایندگان استان سمنان تصریح کرد: استان سمنان در سند آمایش سرزمینی به عنوان استانی در مسیر چهارراه راهبردی در نظر گرفته شده است.

همتی با بیان این که نیروی انسانی استان سمنان از نظر دانشجو و استاد بالاتر از میانگین کشوری قرار دارد، خاطرنشان کرد: ویژگی ها و ظرفیت های این استان در تصمیم گیری های دولت و مجلس مورد توجه قرار نگرفته است.

وی به ردیف بودجه ای کمتر این استان نسبت سایر استان ها تاکید و بیان کرد: مسوولان استانی باید زمینه جذب ردیف های مورد نیاز برای اجرای طرح های توسعه ای در بودجه های سنواتی را در این سفر ایجاد کنند.

همتی بیان کرد: استقبال خوب مردم استان از رئیس جمهوری و هیات همراه می تواند زمینه تسریع و تسهیل طرح ها را فراهم سازد.

رئیس مجمع نمایندگان استان سمنان افزود: استقبال مردم از سفر رئیس جمهوری و نیز ارائه مطالبات از سوی اقشار می تواند افزایش توجه و متقاعد کردن مجموعه دولت به استان را مهیا سازد.

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران روزهای سه شنبه و چهارشنبه هفته جاری به استان سمنان سفر خواهد کرد.

سخنرانی مردمی در جمع مردم شاهرود، شرکت در اجلاس سراسری نماز و حضور در شورای اداری استان سمنان از جمله برنامه های رئیس جمهوری است.

همزمان با سفر کاروان تدبیر و امید به استان سمنان ، جمعی از وزرای کابینه روحانی نیز برای افتتاح و آغاز عملیات اجرای ده ها طرح مختلف به شهرستان ها سفر خواهند کرد.

روحانی پیش از این در فروردین ماه 95 همراه با کاروان تدبیر و امید به استان سمنان سفر کرده بود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها