کد خبر: 248685
|
۱۳۹۷/۰۹/۱۱ ۱۰:۳۸:۰۰
| |

رئیس پلیس فتا استان بوشهر خبر داد:

بیش از 72 نفر در عملیات پانجیای 11 در استان بوشهر دستگیر شدند

رئیس پلیس فتا استان بوشهر گفت: در عملیات پانجیای 11 پلیس فتا این استان توانست بیش از یک هزار وب‌سایت و لینک مبتنی بر وب سایت داخلی و خارجی را رصد و 72 نفر از توزیع کنندگان اینترنتی دارو‌های تقلبی را شناسایی و دستگیر کند. 

بیش از 72 نفر در عملیات پانجیای 11 در استان بوشهر دستگیر شدند
کد خبر: 248685
|
۱۳۹۷/۰۹/۱۱ ۱۰:۳۸:۰۰

اعتمادآنلاین| سرهنگ مهدی قاسمی عملیات پانجیا را از مهمترین عملیات‌های پلیس سایبری دنیا دانست، که هر ساله با هدف مبارزه با تبلیغ و فروش آنلاین دارو‌های تقلبی و غیرمجاز انجام می‌شود و اظهار کرد: در این عملیات، اقدامات موثری برای مبارزه با داروخانه‌های غیرمجاز، سرویس دهندگان اینترنتی و درگاه‌های پرداخت مرتبط با فروش و تبلیغ آنلاین دارو‌های تقلبی و غیرمجاز صورت می‌گیرد.

وی تصریح کرد: سازمان اینترپل با درک صحیح از مشکلات ناشی از عرضه دارو‌های تقلبی و غیرمجاز در اینترنت اقدام به اجرای عملیات پانجیا با حضور پلیس‌های سایبری کشور‌های عضو می‌کند.

رئیس پلیس فتا استان بوشهر افزود: پلیس فتا این استان همزمان با سراسر کشور توانست با همکاری ادارات این پلیس در بیش ازیک هزار وب سایت و لینک مبتنی بر وب سایت داخلی و خارجی را رصد کند که از این تعداد 72 مورد با دستورات مقامات قضائی مسدود و در نهایت 72 نفر نیز شناسایی و دستگیر شدند که از این تعداد 82 درصد مرد و 18 درصد زن بوده است.

این مقام ارشد انتظامی خاطرنشان شد: بیشتر مجرمان از شبکه‌های اجتماعی اینستاگرام و تلگرام به عنوان بستری مناسب به منظور اعمال مجرمانه خود استفاده کرده و اقدام به تبلیغ و فروش دارو‌های تقلبی و غیرمجاز می‌کردند به همراه بیش از 100 قلم داروی تقلبی و غیرمجاز در اختیار مقامات قضائی قرار گرفته‌اند.

سرهنگ قاسمی بیشترین دارو‌های کشف شده را مکمل‌های ورزشی، قرص‌های لاغری و چاقی تقلبی نام برد و از هم استانی‌های عزیز خواست؛ هیچگاه به فضای مجازی اعتماد نکنند و دارو‌های مورد نیاز خود را در دنیای واقعی از داروخانه‌ها مجاز تهیه کنند.

وی ارزش دارو‌های کشف شده را براساس برآورد کارشناسان بیش از 190 میلیون ریال خواند و افزود: تمامی دارو‌ها ضبط و در اختیار مقامات قضایی قرار گرفت.

رئیس پلیس فتا استان بوشهر توصیه کرد: برای دریافت خدمات پزشکی به مراکز درمانی معتبر مراجعه و نیاز‌های دارویی و پزشکی خود را از داروخانه‌های رسمی تهیه کنند و به تبلیغات فریبنده در اینترنت و شبکه‌های اجتماعی یا پیامک‌ها توجه نکنند تا متحمل خسارت‌های مالی و آسیب جدی به سلامت خود نشوند.

منبع: میزان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها