تظاهرات مسلمانان تندرو اندونزی علیه فرماندار مسیحی جاکارتا

ده‌ها هزار مسلمان در اندونزی امروز (یکشنبه) با پیروی از اسلام‌گرایان تندرو که خواستار برکناری فرماندار مسیحی پایتخت هستند، دست به راهپیمایی زدند.

تظاهرات مسلمانان تندرو اندونزی علیه فرماندار مسیحی جاکارتا
کد خبر: 248790
|
۱۳۹۷/۰۹/۱۱ ۱۴:۴۰:۰۰

اعتمادآنلاین| این راهپیمایی گسترده در جاکارتا، پایتخت اندونزی در حالی برگزار شده که این کشور در آستانه برگزاری انتخبات در 2019 و شاهد رشد و نفوذ گروه‌های اسلام‌گرای افراطی است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، این راهپیمایی با حضور پرابووو سوبیانتو، یک ژنرال سابق و ملی گرا با ارتباطات قوی با اسلام گراهایی برگزار شد که به دنبال برکناری جوکو ویدودو، رئیس جمهوری در انتخابات سال آتی میلادی هستند.

معترضان که بسیاری از آنها سفیدپوش بوده و نمادهای اسلامی در دست داشتند در مقابل بنای یادبود ملی جاکارتا و حوالی ساعت 3 صبح به وقت محلی تجمع کرده تا نماز صبح بجای بیاورند.

سوبیانتو در سخنانی گفت: ما به دلیل اینکه اسلام در اندونزی یک اسلام متحد است و به دنبال حفظ صلح برای همگان است، مفتخریم.

هزاران مامور پلیس نیز در محل حضور داشتند اما این راهپیمایی صلح آمیز برگزار شد.

سازمان دهندگان از جنبش خود خواستند تا برای یک سری راهپیمایی‌هایی که اواخر 2016 علیه باسوکی تجاهاجا پورناما، فرماندار مسیحی جاکارتا برگزار شد، مجددا گردهم آیند؛ وی نخستین مسیحی چینی است که در این سمت منصوب و به توهین به قرآن متهم شده است و از متحدان رئیس جمهوری اندونزی به شمار می رود.

تنش‌های سیاسی و مذهبی در دوران فعالیت این فرماندار شدت گرفته است.

فعالیت گروه‌های افراطی اسلام‌گرا در دوران رژیم خودکامه سوهارتو که در 1998 پایان یافت، منع شده بودند اما آنها در سال‌های اخیر بار دیگر قدرت گرفته‌اند.

جوکو ویدودو که یک میانه رو است، معروف امین یک روحانی مسلمان 75 ساله را بعنوان معاون خود برای انتخابات سال آتی میلادی برگزیده و باعث شده تا برخی نگرانی ها بابت این مساله به وجود بیاید که وی به دنبال روی کار آوردن مسلمانان محافظه کار در این کشور کثرت‌گرا با اقلیت‌های بی شمار است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها