دبیر انجمن کارفرمایان صنعت سیمان:

صادرات سیمان 10 درصد افزایش یافت

دبیر انجمن کارفرمایان صنعت سیمان، گفت: در هفت ماهه امسال، صادرات سیمان با افزایش 10 درصدی نسبت به سال گذشته به 7 میلیون و 643 هزار تومان رسید.

صادرات سیمان 10 درصد افزایش یافت
کد خبر: 248899
|
۱۳۹۷/۰۹/۱۲ ۱۰:۱۹:۰۰

اعتمادآنلاین| عبدالرضا شیخان، دبیر انجمن کارفرمایان صنعت سیمان، درباره وضعیت صادرات سیمان گفت: در هفت ماهه امسال، صادرات سیمان کلینکر به 7 میلیون و 643 هزار تومان رسید که نسبت به دوره مشابه سال گذشته، 10 درصد افزایش داشته است.

وی ادامه داد: در هفت ماهه امسال، سه میلیون و 841 هزار تن کلینکر و سه میلیون و 802 هزار تن سیان صادر شده است که در مجموع صادرات، نسبت به دوره مشابه سال گذشته، به 7 میلیون و 643 هزار تومان رسیده که توانسته افزایش 10 درصدی داشته باشد.


شیخان، افزایش هزینه‌های حمل‌ونقل دریایی را عامل کاهش به کشور‌های همسایه دانست و اظهار کرد: معاملات اقتصادی با کشور‌های همسایه معمولا با ریال انجام می‌شود و تعهد ارزی باعث محدود شدن صادرات به این کشور‌ها شده است.

دبیر انجمن کارفرمایان صنعت سیمان، با اشاره به پیش‌بینی وضعیت صادرات در پنج ماهه دوم سال گفت: صادرات در پنج ماهه دوم سال روند کاهشی خواهد داشت مگر آنکه تصمیمات دیگری برای تحولات ارزی صورت گیرد.

شیخان در پایان گفت: محدودیت‌های ارزی ناشی از تحریم‌ها و افزایش هزینه حمل‌ونقل داخلی و بین‌المللی موجب اُفت میزان صادرات در ماه آبان شده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها