کد خبر: 249140
|
۱۳۹۷/۰۹/۱۳ ۱۱:۱۷:۰۰
| |

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور:

خراسان جنوبی روی گنج قرار دارد

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور گفت: باید دنبال تدابیر و روزنه‌های جدید بود چرا که استان تشنه سرمایه گذاری است.

خراسان جنوبی روی گنج قرار دارد
کد خبر: 249140
|
۱۳۹۷/۰۹/۱۳ ۱۱:۱۷:۰۰

اعتمادآنلاین| مهدی جمالی نژاد، شب گذشته 12 آذر، در گردهمایی شهرداران خراسان جنوبی اظهار کرد: حدود 119 هزار نفر عضو شورای روستا، 11 هزار نفر عضو شورای شهر، 37 هزار نفر دهیار، 1270 نفر شهردار در سطح کشور وجود دارد.

وی با بیان اینکه هر کدام از اعضای شورای شهر و روستا و شهرداران فرماندهان چندین هزار نفر هستند، گفت: همچنین 903 دهیار، 30 شهردار و 149 نفر عضو شورای شهر در استان خراسان جنوبی وجود دارد.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور افزود: این افراد سربازان امنیت جامعه هستند و شهرداران و اعضای شورای شهر می‌توانند هم به بهترین وجه رضایت مردم را جلب کنند هم نارضایتی آن‌ها را داشته باشند.

جمالی نژاد با بیان اینکه مبلغ 3 هزار و 200 میلیارد تومان به شهرداری‌ها اختصاص یافته است، تصریح کرد: این مبلغ از بودجه شهرداری حذف و به سازمان هدفمندی‌ها اختصاص داده شد که در پی مصوبه کمیسیون این مبلغ برگشت داده شده است.

وی با بیان اینکه خاکریز نخست مطالبات مردم همین شهرداران و اعضای شورای شهر هستند، ادامه داد: وضعیت اقتصادی جامعه امروز با مشکل مواجه شده و شرایط سخت است اما بنده از شرایط سخت استقبال می‌کنم.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور خاطرنشان کرد: می‌توان با فکر و تدبیر از این دایره روزمره خسته‌کننده بیرون بیاییم و این امکانش است.

جمالی نژاد با بیان اینکه خراسان جنوبی استانی تشنه در زمینه سرمایه‌گذاری است، اظهار کرد: شهرداری‌ها یک نهاد مستقل عمومی و غیر دولتی هستند و نمی‌توان شهرداری‌ها را به دولت متصل کرد.

وی با بیان اینکه باید دنبال تدابیر و روزنه‌های جدید بود چرا که این استان تشنه است، گفت: دنبال یک سری نوآوری‌ها در حوزه شهری با یک نگاه نو برویم؛ شهرها را می‌توان با کمترین هزینه متحول کرد.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور با بیان اینکه باید برای هر کاری راهکار و روش‌های نوین و ایده‌های نو داشته باشیم، افزود: در سازمان شهرداری‌ها کم فروشی نداریم و از تمام ظرفیت‌ها استفاده می‌کنیم.

جمالی نژاد با بیان اینکه اصلاح آیین نامه و حقوق و مزایا شهرداران در دستور کار است، بیان کرد: در مورد نوسازی ناوگان اتوبوسرانی اقدامات بسیار خوبی شده و روی نوسازی ناوگان با جدیت ورود پیدا کردیم.

وی اظهار کرد: خراسان جنوبی یکی از استان‌های ویژه کشور است و این استان روی گنج قرار دارد و از ظرفیت‌های موجود استان می‌توان درآمدزایی کرد.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور یادآور شد: در بحث حوزه گردشگری نیز وقتی زیرساخت‌های هوایی و ریلی وجود نداشته باشد نمی‌توان انتظار خاصی داشت لذا باید این زیرساخت‌ها آماده شود.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها