کد خبر: 249215
|
۱۳۹۷/۰۹/۱۳ ۱۵:۴۰:۰۰
| |

مروری بر مهم‌ترین خبرهای ورزشی/ ۱۳ آذرماه ۱۳۹۷

پایانی بر سلطه 10 ساله مسی و رونالدو/ توپ طلای 2018 به مودریچ رسید

لوکا مودریچ، هافبک کروات تیم فوتبال رئال مادرید توپ طلای سال 2018 را از آن خود کرد. مودریچ فصل گذشته با رئال مادرید برای سومین بار متوالی قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شد و در جام جهانی هم به همراه تیم ملی کشورش تا فینال این رقابت‌ها صعود کرد.

حجم ویدیو: 9.81M | مدت زمان ویدیو: 00:02:31 دانلود ویدیو
کد خبر: 249215
|
۱۳۹۷/۰۹/۱۳ ۱۵:۴۰:۰۰

اعتمادآنلاین| مراسم معرفی بهترین بازیکن فوتبال جهان در سال 2018 توسط نشریه فرانس فوتبال، در شهر پاریس برگزار شد لوکا مودریچ، هافبک کروات تیم فوتبال رئال مادرید این جایزه را از ان خود کرد.

مودریچ پیش از این تمام جوایز انفرادی فوتبال جهان در سال 2018 شامل جایزه بهترین بازیکن جام جهانی 2018 روسیه، بهترین بازیکن سال فوتبال اروپا (یوفا) و بهترین بازیکن سال فوتبال جهان (فیفا) را برده بود با آرای خبرنگاران منتخب نشریه فرانس فوتبال مهمترین جایزه انفرادی دنیای فوتبال را هم از آن خود کرد و به یک دهه سلطه لیونل مسی و کریستیانو رونالدو پایان داد. رونالدو و مسی از سال 2008 تا به امروز توپ طلا را میان خودشان را رد و بدل کرده و هر کدام از آنها 5 بار این جایزه را از آن خود کرده بودند. سال گذشته این جایزه از آن کریستیانو رونالدو شده بود.

مودریچ فصل گذشته با رئال مادرید برای سومین بار متوالی قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شد و در جام جهانی هم به همراه تیم ملی کشورش تا فینال این رقابت‌های صعود کرد.

طبق مقررات مربوط به امتیازدهی به نامزدهای کسب توپ طلا، هر خبرنگار دارای حق رأی از سوی فرانس فوتبال، 5 بازیکن را می‌تواند انتخاب کند. اولین گزینه انتخابی هر خبرنگار 6 امتیاز و گزینه‌های بعدی‌ هم به ترتیب از 4 تا یک امتیاز کسب می‌کنند.

لوکا مودریچ با کسب 753 امتیاز رده اول فهرست فرانس فوتبال را از آن خود کرد و بعد از او رونالدو با 476 امتیاز و گریزمان با 414 امتیاز در رده های بعدی قرار دارند.

مودریچ بعد از کسب توپ طلای سال 2018 به خبرنگاران گفت: همه ما از کودکی رویایی داریم. رویای من بازی کردن در یک تیم بزرگ بود که به آن رسیدم. توپ طلا اما فراتر از رویاهای من بود.

او در پاسخ به این سوال که پس از 11 سال، لیونل مسی و کریستیانو رونالدو برنده این جایزه نشدند. گفته: این باورنکردنی است. نه تنها به این خاطر که پس از این دو بازیکن، من برنده شدم. بلکه بازیکنان بزرگ دیگری نیز برای کسب این عنوان رقابت می‌کردند و اگر من برنده این جایزه شدم به این دلیل بود که کار خاصی انجام دادم.

او در ادامه گفته: هر جایزه اهمیت زیادی دارد. عنوان گروهی نیز این چنین است و من جام‌های زیادی دارم. برای من کسب چنین عنوانی باعث افتخار است. خوشحالم که دیگران بازی و تلاشم را دیدند.

همچنین اولین توپ طلای بخش زنان هم به «آدا هاگربرگ» مهاجم 23 ساله و نروژی تیم فوتبال بانوان باشگاه لیون فرانسه رسید.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها