کد خبر: 249245
|
۱۳۹۷/۰۹/۱۳ ۱۸:۵۱:۰۰
| |

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه رییس کمیسیون امنیت ملی:

توان موشکی در مسائل راهبردی به ایران حق وتو داده است/ هواپیماهای آمریکایی در مقابل توان پدافندی ایران مصون نیست

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: توان موشکی جمهوری اسلامی به گونه ای بی بدیل در مسائل راهبردی در منطقه به ایران حق وتو داده است.

توان موشکی در مسائل راهبردی به ایران حق وتو داده است/ هواپیماهای آمریکایی در مقابل توان پدافندی ایران مصون نیست
کد خبر: 249245
|
۱۳۹۷/۰۹/۱۳ ۱۸:۵۱:۰۰

اعتمادآنلاین| حشمت الله فلاحت پیشه درباره برنامه های این هفته کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، به دعوت از سردار حاجی زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران به جلسه امروز کمیسیون اشاره کرد و گفت: این دعوت با توجه به اهمیت آن درباره توان موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، دستاوردهای امروز و برنامه های آینده و نقش موشکی ایران در توان منطقه ای بود.

نماینده مردم اسلام آباد غرب در مجلس گزارش های ارائه شده توسط فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران را خوب توصیف و تاکید کرد: قرار شد همکاری هایی بویژه در زمینه بودجه ای صورت بگیرد.

فلاحت پیشه تاکید کرد: توان موشکی جمهوری اسلامی ایران به گونه ای بی بدیل حق وتو به ایران در مسائل راهبردی و استراتژیک در منطقه داده است.

وی در ادامه به موضوع ساخت پهباد در ایران اشاره کرد و گفت: در این حوزه ایران از خیلی قدرت های روز دنیا پیش است و حتی علاوه بر استفاده نظامی و امنیتی از جمله در مرزهای کشور، دارای صرفه اقتصادی و استفاده غیرنظامی مانند کاوش ها، اکتشافات و باروری ابرها است.

رییس کمیسیون امنیت ملی با بیان این که در حوزه پدافندی برخی کشورهای منطقه بعضا ادعاهایی علیه ایران مطرح می کنند، تصریح کرد: هیچ هواپیمایی حتی هواپیماهای آمریکایی در مقابل توان پدافندی جمهوری اسلامی ایران مصون نیست.

فلاحت پیشه همچنین از جمله برنامه های هفته آینده کمیسیون امنیت ملی مجلس را سفر روز یکشنبه اعضای کمیسیون به اراک برای بازدید از مجمع آب سنگین اعلام کرد.


رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس خاطرنشان کرد: همزمان با جلسه بررسی استیضاح دکتر ظریف در روز گذشته - یکشنبه - در این کمیسیون، دو موضوع دیگر مربوط به وزیر امور خارجه نیز در دستور قرار گرفت.

وی اعمال ماده 234 در مورد دکتر ظریف و 10 پرسش از وزیر امور خارجه را از جمله دستور کارهای این هفته کمیسیون امنیت ملی مجلس اعلام کرد و افزود: دستور اول 10 سوال نمایندگان از آقای ظریف بود که در جلسه روز گذشته مطرح شد و برخی نمایندگان قانع شده و برخی دیگر قانع نشدند که گزارش این موضوع به صحن مجلس ارائه شد.

رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس ادامه داد: موضوع دوم بررسی طرح استیضاح وزیر امور خارجه بود که محورهای آن با حضور نمایندگان استیضاح کننده مطرح و امضاکنندگان آن دو هفته مهلت خواستندتا نظر خود را بیان کنند.

فلاحت پیشه اضافه کرد: با توجه به روند جلسه، برخی استیضاح کنندگان امضای خود را پس گرفتند و برخی دیگر نیز بر سر امضا خود هستند اما در عین حال مذاکره با استیضاح کنندگان همچنان ادامه دارد.

وی با بیان این که برخی نمایندگان در مورد دکتر ظریف درخواست اعمال ماده 234 آیین نامه داخلی را کرده بودند، توضیح داد: این ماده می گوید اگر وزیری از حوزه ماموریت خود استنکاف کند و در این حوزه به گونه ای عمل کند که نمایندگان درخواست پیگرد قضایی کنند، در آن موقع اگر کمیسیون رای به وارد بودن این درخواست بدهد در آن موقع کار به قوه قضاییه می افتد و اگر سه بار این کار صورت بگیرد تبدیل به استیضاح می شود.

رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس یادآور شد: با توجه به این که کمیسیون 10 روز فرصت دارد که در این خصوص به مجلس گزارش کند؛ با توجه به این که مجلس در هفته آینده تعطیل است، بنابراین بررسی اعمال این ماده در دستور کار امروز - سه شنبه - این کمیسیون قرار گرفت و در نهایت هنوز کمیسیون نتوانسته است به نتیجه مربوطه برسد.

فلاحت پیشه ادامه داد: فردا در حاشیه صحن مجلس اگر لازم باشد در مورد اعمال ماده 234 دوباره جلسه خواهیم گذاشت.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها