کد خبر: 249404
|
۱۳۹۷/۰۹/۱۴ ۱۳:۲۸:۰۰
| |

سخنگوی سازمان غذا و دارو:

فروش داروی نالوکسان در فضای مجازی تخلف است

کیانوش جهانپور سخنگوی سازمان غذا و دارو در واکنش به تبلیغ آمپول نالوکسان در فضای مجازی توسط یکی از بازیگران سینما گفت: مصرف خودسرانه این دارو می‌تواند عوارض قلبی در پی داشته باشد و تجویز آن توسط افراد غیرپزشک و غیرمتخصص تخلف است. 

فروش داروی نالوکسان در فضای مجازی تخلف است
کد خبر: 249404
|
۱۳۹۷/۰۹/۱۴ ۱۳:۲۸:۰۰

اعتمادآنلاین| کیانوش جهانپور سخنگوی سازمان غذا و دارو در واکنش به تبلیغ آمپول نالوکسان در فضای مجازی توسط یکی از بازیگران سینما گفت: تبلیغ و فروش این دارو در فضای مجازی تخلف است و این دارو به هیچ عنوان بدون نسخه قابل عرضه نیست.

کیانوش جهانپور افزود: هرچند کاربرد این آمپول در اوردوز مواد مخدر است، اما استفاده آن صرفا بیمارستانی و با تجویز پزشک است، چرا که ممکن است حین تزریق عوارض خطرناک و حتی مرگ آوری برای بیمار در پی داشته باشد.


وی درمورد انتشار ویدیوئی از یک بازیگر زن سینما در تبلیغ نالوکسان افزود : کاربرد اصلی این دارو در موقعیت های اورژانسی و در اورژانس های بیمارستانی، پیش بیمارستانی، اتاق عمل و ریکاوری است و معمولا در کیف و ترالی های احیای پیشرفته وجود دارد.


وی اضافه کرد: یکی از موارد مصرف نالوکسان، احیای افرادی است که مواد مخدر مصرف کرده اند اما بدون عوارض نبوده و مصرف آن تحت نظر پزشک و با امکانات اورژانس است و به هیچ وجه تجویز و مصرف خودسرانه ندارد.


سخنگوی سازمان غذا و دارو گفت: مصرف این دارو می تواند عوارض قلبی در پی داشته باشد و تجویز آن توسط افراد غیرپزشک و غیرمتخصص تخلف است.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها