کد خبر: 249416
|
۱۳۹۷/۰۹/۱۴ ۱۳:۴۸:۰۰
| |

محمودزاده در نطق میان دستور مطرح کرد:

مسولان معیشت مرزنشینان ،اشتغال و توسعه مناطق کردنشین را جدی بگیرند

نماینده مردم مهاباد در مجلس گفت:طاقت مردم از وعده های عملی نشده مسئولین به سر رسیده است.

مسولان معیشت مرزنشینان ،اشتغال و توسعه مناطق کردنشین را جدی بگیرند
کد خبر: 249416
|
۱۳۹۷/۰۹/۱۴ ۱۳:۴۸:۰۰

اعتمادآنلاین| جلال محمودزاده در نطق میان دستور خود امروز 14 آذرماه درصحن علنی مجلس شورای اسلامی ضمن سلام و احترام به همکاران و ملت شریف ایران ،گفت: اجازه می خواهم که نطق خود را در دو محور آغازکنم. اول اینکه با توجه به شان و جایگاه مجلس بنده در راستای وظیفه نمایندگی برخلاف مفاد اصل 84 قانون اساسی، بارها به دادگاه فراخوانده شده ام. این جانب یکی از نمایندگانی هستم که در یک سال گذشته به دلیل اظهارنظر در مورد یک موضوع و یک رویداد تاریخی ملت کرد به دادگاه احضار شده ام.

نماینده مردم مهاباد در مجلس افزود:بخش دوم صحبت هایم را این بار با مشکلات جاده،آب،بهداشت و صنعت نداشته مناطق کردنشین آغاز نمی‌کنم؛ چون تاکنون هر دولتی که روی کار آمده است به بهانه های مختلف مناطق کردنشین را از توسعه و ارتقای شاخص‌ها محروم کرده است.

نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این بار نطق خود را از تاریخ سراسر تلخ کردستان شروع می‌کنم، ادامه داد: از دیاری صحبت می کنم به نام کردستان و مکریان که مردم آن نه تنها آریایی هستند،بلکه قبل از تشکیل فلات ایران در این دیار زیسته اند.

محمودزاده در ادامه مطرح کرد:از دیاری صحبت می کنم که مردمان آن در طول تاریخ به دلیل عدم تسلیم در برابر زیاده‌خواهی‌های حکومت‌های استبدادی و پای دار رفته اند و ایستاده جان داده‌اند؛ اما در برابر ظالمان هرگز زانو نزده اند. از مردمی صحبت می کنم پیام فرزندانی همچون شیخ سعید پیران،بارزانی و قاضی محمد داشته اند با هدف اینکه برای نوه های آینده شعار کردی کم بژی و کل بژی (کم زندگی کن ولی مردانه زندگی کن) را عملا ثابت کنند ،ماندند وپشت به دشمن نکردند و ایستاده به پای دار رفتند.

این نماینده مردم در مجلس ادامه داد: از سرزمینی می گویم که توسط رژیم‌های استکباری انگلیس و غرب بین چهار کشور تقسیم شده اند تا مبادا روح آزادگی مردم آن روزی یکی گردد حکومت مادی و فاسد آنها را به زیر آورد.

نایب‌رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه من از 182 هزار نفر زن و فرزند و پیرمرد بیگناه کرد می گویم که با وحشیانه ترین شیوه توسط رژیم بعث و منافقین جنایتکار زنده به گور شدند،اظهار کرد: مردم کردستان در طول حکومت ننگین شاهنشاهی تسلیم نشدند و شهدای فراوانی در این راه تسلیم کردند.

محمودزاده ادامه داد:من از سرزمینی همچون عفرین و کوبانی می‌گویم که شیرزنان و مردان آن بیش از یکصد 34 روز با کمترین امکانات در برابر جنایت کار ترین نیروهای تروریستی داعش و النصره و ارتش تا دندان مسلح ترکیه و ناتو ایستادند و جانانه مبارزه کردند. من از مردمی می‌گویم که نمایندگان قانونی مجلس آنان از جمله رهبر تنها حزب کردی صلاح الدین دمیرتاش به دست حکومت نئوعثمانی زندانی شدند.

نماینده مردم مهاباد در مجلس مطرح کرد: از سرزمینی می گویم که مردمان آن در دو دوره ریاست جمهوری آقای روحانی با صداقت تمام با شعارهای شیرین و کم عملی شده ایشان، همراه شدند و اکنون در بدترین وضعیت اقتصادی قرار گرفتند . من از مردم صحبت می کنم که جوانان آن دارای مدال های جهانی علمی و ورزشی هستند و برای این مرز و بوم افتخارها آفریده اند؛ ولی برای به دست آوردن یک لقمه نان به شغل جانکاه کوله بری و کوره خانه های آجرپزی روی می آورند.

وی با بیان اینکه جوانان ما به جای احداث کارخانه ها و کارگاه های اشتغال زا و توسعه و عمران توسط مسئولین به برخورد قهری دعوت می شوند،تاکید کرد: متاسفانه در مدت یک سال گذشته صدها جوان کولبر کُرد کشته و زخمی شده‌اند، چه کسی جوابگوی فرزندان بی سرپرست شده آنها است؛ آیا این رواست که جوانان ایرانی به خاطر معیشت حداقل خانواده به جای ایجاد اشتغال به دست نیروهای انتظامی و مرزبانی به گلوله بسته شوند؟

این نماینده مردم درمجلس دهم افزود: از مردمی صحبت می کنم که جوانان کولبر آن برای درآمد 50 هزار تومانی به خاک و خون کشیده می شوند، ولی واردکننده ها و قاچاقچیان که با رانت دولتی میلیاردها تومان به جیب می‌زنند؛در کاخ ها و ویلاها تفریح می کند و خود را در دایره امن پنهان کرده اند.

طاقت مردم از وعده های عملی نشده مسئولین به سررسیده است

محمودزاده در ادامه مطرح کرد:من از مردمی می گویم که به بهانه شروع و خاتمه برجام در بیمارستان های کهنه و فرسوده مناطق کردنشین به خاطر عدم توانایی مالی اجازه بستری شدن به آنها نمی‌دهند. از مردمی صحبت می کنم که بخاطر یک بیماری ناخواسته و هزینه‌های تامین نشده توسط دولتمردان مدعی به زیرخط فقر سقوط کرده اند و بارها آرزو می کنند که ای کاش در بیماری جان می دادند اما زن و فرزندشان نانی برای خوردن داشتند.

وی افزود: ازمردمی صحبت می‌کنم که طاقت آن ها از وعده های عملی نشده مسئولین به سررسیده است و دیگر تحمل شعارها را ندارند.لذا ضمن قدردانی از انتخاب چند نفر کرد و اهل سنت به عنوان معاون وزیر و سفیر از این تریبون به عنوان نماینده مردم به آقای روحانی و کابینه ایشان توصیه می‌کنم که معیشت مرزنشینان،اشتغال و توسعه مناطق کردنشین را جدی بگیرند.

نایب‌رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد:دیگر آن دوران گذشته است که با شعارهای لعابدار غیرعملی از جمله وعده مشارکت اقوام ،مذاهب و اهل سنت و مدیریت‌ها توسعه متوازن مناطق محروم،کاهش نگاه امنیتی به مناطق، اجرای کامل اصول قانون اساسی اساسی و اصل 15 قانون اساسی که تدریس زبان و ادبیات اقوام در مدارس ،رفع تبعیض ناروا و غیره مردم را به پای صندوق‌های رأی بکشانند.

محمودزاده در ادامه مطرح کرد:دیگر آن دوران گذشته است که کارهای خودکرده را به گردن دیگران بیندازیم،مرزها را ببندیم،تورم افسارگسیخته و فشار کمرشکن اقتصادی را به مردم تحمیل کرده و مدیریت ناکارآمد دولت را به گردن دشمن،دیگران و یا تحریم بیندازیم.

عضوهیئت رییسه کمیسیون کشاورزی،آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:در یک کلام آقای روحانی ؛اگر توان و اختیار برنامه عملی برای موقعیت اقتصادی کشور و اجرای برنامه های انتخاباتی خود در خلال جمعیت میلیونی کردها و اهل سنت کشور دارید به صورت برنامه ای و مداوم در مدت باقیمانده دولت اعلام کنید.

نماینده مهاباد در مجلس در پایان با شعر کردی استاد ناصر آقابرا شاعر پرآوازه مهاباد وکردستان نطق خود را پایان داد.

منبع: خانه ملت

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها